داریوش رستمی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه از این میزان، 138 طرح مربوط به بخش مشاغل خانگی است، اظهار کرد: در بخش مشاغل خانگی 188 طرح داریم که به 65 درصد آنها 6 میلیارد و 970 میلیون ریال پرداخت شده است.
وی افزود: اعتبار اختصاص یافته به شهرستان در حوزه مشاغل خانگی 14 میلیارد ریال با کارمزد چهار درصد است که از طریق سه دستگاه صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متقاضیان معرفی می شوند.
رستمی زاده با اشاره به اینکه 16 طرح دیگر که در این شهرستان وام اشتغالزایی دریافت کردند مربوطه به بخش اشتغال فراگیر هستند، تاکید کرد: در بخش اشتغال فراگیر سهم کامیاران از اعتبارات استانی 230 میلیارد ریال است که تاکنون چهار میلیارد و 290 میلیون ریال توسط بانک های عامل پرداخت شده است.
وی یادآور شد: در حوزه اشتغال فراگیر شهرستان کامیاران 160 طرح با نیازمندی به 570 میلیارد ریال اعتبار ارائه داده که در صورت تحقق می تواند برای یک هزار و 199 نفر اشتغال ایجاد کند.
سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کامیاران با اشاره به اینکه سهم شهرستان از اعتبارات اشتغال پایدار روستایی 17 میلیارد ریال با سود 6 درصد است، گفت: تاکنون 59 طرح برای پرداخت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.
وی اضافه کرد: دولت با پرداخت تسهیلات به شیوه های مختلف از جمله اشتغال فراگیر، مشاغل خانگی، تسهیلات مددجویی و اشتغال پایدار روستایی، همه تلاش خود را برای رفع این مشکل بزرگ بکار گرفته است.
رستمی زاده با بیان اینکه این شهرستان در حوزه کشاورزی، صنعتی و گردشگری داری پتانسیل های بالای ایجاد شغل است، افزود: بیشترین سهم در حوزه ایجاد اشتغال در کامیاران مربوط به بخش کشاورزی است.
به گفته وی، رفع مشکل بیکاری در این شهرستان علاوه بر همراهی و عزم مسئولان و مردم، نیازمند تسهیل گری در حوزه کاری بانک ها در پرداخت تسهیلات است.
وی بزرگترین مشکل کُندی روند پرداخت تسهیلات در بانک ها را اخذ ضمانت دانست و یادآور شد: از آنجا که در حال حاضر یکی از راه های افزایش اشتغال و توسعه اقتصادی پرداخت تسهیلات و افزایش سرمایه در گردش است بانک ها باید در این راستا تسهیل گر باشند.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.