بهرام چاره خواه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی قوی از روز گذشته به آسمان کردستان، بارش ها در مناطق مختلف آغاز شد و 60 میلی متر بارش فقط در سنندج ثبت شد.
وی با بیان اینکه پس از سنندج، ایلام با 53 و کرمانشاه با 31 میلی متر در جایگاه های بعدی قرار گرفتند، افزود: در این مدت در کامیاران 70 میلی متر باران بارید تا دومین شهر پر باران کشور بعد از ایوان در استان ایلام با 73 میلی متر باشد.
چاره خواه با اشاره به میزان بارش در دیگر مناطق استان تاکید کرد: میزان بارش در موچش 56، دهگلان و سلین هورامان 42، سراب شهرک 41، هزار کانیان 32، قروه 27 و بیجار 17 میلی متر گزارش شده است.
وی یادآور شد: اوج فعالیت این سامانه امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) خواهد بود ولی با خروج آن، سامانه بارشی دیگری بلافاصله وارد آسمان استان می شود که تا روز سه شنبه هفته آینده هوای مناطق مختلف را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی اضافه کرد: با فعالیت این سامانه، احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و آبگرفتگی معابر وجود دارد لذا به مردم توصیه می کنیم در روزهای پایانی هفته از برپایی چادر در مسیر و اطراف رودخانه های دائمی و فصلی خودداری کنند.
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: فعالیت این سامانه به صورت رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود و احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.
چاره خواه افزود: سراب شهرک با دمای 2.6 درجه سانتیگراد و بابارشانی با 22 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان کردستان در 24 ساعت گذشته بودند.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 388 میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با 379 میلی متر سال گذشته 8. درصد افزایش و در مقایسه با 418 میلی متر بارندگی میانگین بلند مدت 8.4 درصد کاهش پیدا کرده است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر معادل 2 برابر میانگین کشوری است.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.