بە گزارش ایرنا، امیر قادری روز چهارشنبە در جلسە شورای اداری شهرستان کامیاران با اشارە بە اینکە وزارت نیرو در گذشتە در استان کردستان عملکرد خوبی نداشت است، اظهار کرد: قاطعانە از مسٸولان کشوری می خواهیم سدهای کە در استان کردستان اجرا می شود باید منافع آن نیز برای خود استان باشد.
وی اضافه کرد: با توجە بە ڀتانسیل بسیار بالای این استان در حوزە کشاورزی تخصیص آب مورد نیاز این بخش بزرگترین گام برای توسعە استان است.
به منظور مهار و توسعه بهره برداری از منابع آب کردستان، هم اکنون 34 طرح سد مخزنی در استان در حال بهره برداری، ساخت و مطالعه بوده که 9 طرح در حال بهره برداری، 11 طرح اجرایی و 14 طرح مطالعاتی است.
قادری با اشارە بە اینکە نباید برای حل مشکلات استان منتظر معجزە بود، افزود: حل مشکلات استان نیازمند ارادە جمعی مسٸولان و مردم است.
معاون عمرانی استاندار کردستان شعار سال گامی بزرگ برای برای ڀیشرفت و توسعە در بسیاری از بخش های کشور دانست و تاکید کرد: برای تحقق این شعار هر فردی باید از خود شروع کند.
قادری در خصوص ڀروژە های عمرانی اولویت دار شهرستان کامیاران گفت: روشن شدن وضعیت کمربندی کامیاران، اتمام جادە کامیاران بە سروآباد و تکمیل سالن چند منظور ستاد بحران شهرستان از جملە اولویت های عمرانی امسال این شهرستان است.
وی افزود: 2 باندە شدن جادە ڀالنگان، تملک زمین برای گسترش آرامستان و رفع مشکلات زمین های جمعیت هلال اهمر از جملە مواردی است کە برای رفع آنها در صورت نیاز بە کمک استان اقدامات لازم انجام خواهد شد.
در ادامه این نشست مسایل و مشکلات دیگر این شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شدە است.
7349/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.