رضا میرزایی در گفتگو با خبرآنلاین با اشارە بە اجرای مصوبە هیات دولت در رابطە با تجمیع بازارچەهای موقت مرزی استان گفت: هم اکنون دو بازارچە مرزی سرانبند بانە و خانم شیخان مریوان فعال شدەاند و از دیروز عملا با ورود کالا بە بازارچە خانم شیخان فعالیت رسمی در این بازارچە شروع شدە است.

وی افزود: با ورود اولین محمولە پتو ۱٦٨ پیلەور دارای کارت الکترونیکی و ساکن مرز اقدام بە انتقال این کالا بە داخل کشور کردند.

میرزایی ادامە داد: در اجرای مصوبە هیات دولت دیگر کالاهای ترانزیتی وارد شدە از مرزهای رسمی بە آن سوی مرز انتقال نمی یابد، بلکە کالاها در همان بازارچەها تخلیە خواهد شد و دارندگان کارت الکترونیکی تا شعاع ۲۰ کیلومتری مرز با بهرەمندی از معافیت گمرکی ۵۰۰ هزار تومانی می توانند اقدام بە واردات کالا کنند.

وی با درخواست از تجار و بازرگانان شهرستان‌های مرزی برای انتقال اجناس وارداتی خود از مرزهای رسمی بە این بازارچەها برای رونق هرچە بیشتر مبادلات گفت: نامەنگاری هایی با تهران و مراجع تصمیم گیرندە در خصوص افزایش معافیت های بیشتر گمرکی برای تجار و پیلەوران صورت گرفتە است.

مدیرکل امنیتی وانتظامی استانداری کردستان اضافە کرد: تلاش ما بر این است کە پیلەوران ماهیانە بتوانند تا سقف ۱/۵ میلیون تومان و تجار وبازرگانان از ۲۰ الی ۲۵ درصد معافیت گمرکی برخوردار شوند کە در صورت حصول نتیجە مشوق خوبی برای بازرگانان و ایجاد رونق در شهرستان‌های مرزی خواهد بود.

میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز فصل بهار و رونق بازار گیاهان خوراکی و دارویی در سطح استان نیز اشارە کرد و افزود: از همە هموطنان ساکن در مناطق مرزی درخواست می‌کنم با توجە بە امکان رانش زمین وجابجایی مین در فصل بارندگی از نزدیک شدن بە مناطق مشخص، علامتگذاری و حفاظت شدە خودداری کنند.

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 889758
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.