به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی عصر چهارشنبه در آستانه فرا رسیدن 22 اسفند روز شهید در دیدار با کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان اظهار کرد: بنیاد شهید به عنوان متولی خدمت به شهدا باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهد.
وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ عزت و اقتدار است، افزود: تا وقتی که روحیه شهادت در جامعه وجود داشته باشد دشمن نمی تواند آسیبی به کشور وارد کند و ترفندها نقش بر آب می شود.
نماینده ولی فقیه در کردستان همچنین به اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران اشاره کرد و یادآور شد: بنیاد شهید در زمینه تحصیل فرزندان شهدا و ایثارگران تلاش های زیادی انجام داده و باید در زمینه اشتغال آنان نیز برنامه ریزی های اساسی انجام دهد.
آیت الله شاهرودی تاکید کرد: باید مسئولان استان و بنیاد شهید به عنوان متولی خدمت به شهدا و ایثارگران، برنامه ریزی های لازم برای ایجاد اشتغال مفید خانواده های ایثارگران را نیز فراهم کنند.
وی گفت: امکان جذب تمام فرزندان خانواده های شهدا در سیستم دولتی وجود ندارد بنابراین تلاش شود فرزندان شاهد به کارآفرینانی برای ایجاد اشتغال دیگران تبدیل شوند.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان نیز در این دیدار اظهار کرد: ترویج فرهنگ شهادت، زنده نگهداشتن یاد شهدا و حفظ آثار آنان و بالا بردن تعهدات جامعه نسبت به حرمت و منزلت شهدا و خانواده های آنان از جمله رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
رضا نجفی افزود: در سال های اخیر بنیاد شهید تلاش های زیادی برای معرفی روز شهید انجام داده و اکنون 50 درصد اقشار جامعه با این روز آشنا هستند.
وی همچنین با اشاره به فعالیت ها و اقدامات انجام شده این نهاد در سال جاری گفت: یادواره شهدای ترور، تبلیغات محیطی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گرامیداشت مناسبت های مختلف و دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران از جمله این فعالیت ها است.
نجفی خدمات رسانی به بیش از 2 هزار دانشجو و یک هزار دانش آموز شاهد و ایثارگر، ایجاد 353 مورد اشتغال و اجرای طرح سپاس را از دیگر فعالیت های انجام شده بنیاد شهید در سال جاری اعلام کرد.
استان کردستان بیش از پنج هزار و 400 شهید والامقام تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.
22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران است و با عنوان روز شهید نامگذاری شده است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.