زبیر حسین پناهی روز چهارشنبه با حضور در غرفه ایرنا در هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان با اشاره به اینکه اهمیت حضور در نمایشگاه فقط در خرید کتاب نیست، اظهار کرد: والدین باید از ظرفیت این نمایشگاه برای آشنای فرزندان خود با کتاب استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه آمارهای پایین مطالعه در جامعه ایران گویای این است جامعه هنوز به اهمیت کتاب در توسعه و پیشرفت کشور پی نبرده است، افزود: تحقق این خواسته مهم، نیازمند اقدام فرهنگی و زیربنایی همچون این نمایشگاه در تمام نقاط استان است.
حسین پناهی به روز شدن ناشران، نویسندگان و فعالان حوزه های هنری را گام دیگری در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و تاکید کرد: از آنجا که نسل امروز به نسل تکنولوژی معرف است، ناشران و نویسندگان باید با نیاز سنجی نسل جوان، براساس تقاضا و نیاز این قشر آثار خود را عرضه کنند.
به گفته وی، کتاب یکی از مهمترین راه ها برای کاهش مشکلات و آسیب های اجتماعی است به گونه ای که دوستی با آن اگر مفید نباشد، ضرری نیز نخواهد داشت.
وی تلاش مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه را بسیار خوب دانست و یادآور شد: برپایی هفتمین نمایشگاه کتاب بعد از سه سال وقفه، گواه خوبی بر این ادعا است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران گفت: برگزاری 2 نمایشگاه کتاب و اهدای سه هزار جلد کتاب در برنامه های مختلف این اداره در سال 96 است.
حسین پناهی با بیان اینکه کتاب زیربنا و پایه فرهنگی هر کشوری است، اضافه کرد: تا زمانی که توسعه فرهنگی در یک جامعه اتفاق نیفتد نمی توان منتظر توسعه در سایر حوزه ها بود.
وی با بیان اینکه در هر کار و اقدامی که انجام می شود کمبودها و مشکلات خاصی وجود دارد، افزود: امیدوارم فرهنگ و ارشاد اسلامی بتواند در سال های آینده شرایط حضور بیشتر مردم را در این نمایشگاه فراهم کند.
کاروان فرهنگی کامیاران با حضور 22 نفر از هنرمندان و اصحاب رسانه این شهرستان با دعوت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان روز سه شنبه از بخش های مختلف نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان بازدید کردند.
به گزارش ایرنا، هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزیر فرهنگ و جوانان کردستان عراق،نماینده ولی فقیه و استاندار کردستان روز یکشنبه 13 اسفند با برپایی 230 غرفه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی سنندج گشایش یافت.
628 ناشر برای حضور در این نمایشگاه متقاضی شده بودند که 338 ناشر برای حضور در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان انتخاب شدند.
علاوه بر ناشران داخلی، 14 ناشر برجسته منطقه شمال عراق(اقلیم کردستان) دو هزار و 718 عنوان کتاب شامل 42 هزار نسخه را در این نمایشگاه عرضه می کنند.
هفتمین دوره نمایشگاه بزرگ کتاب استان کردستان پس از وقفه‌ای سه ساله 13 تا 18 اسفند ماه جاری با حضور ناشران برجسته و فعال کشوری و منطقه شمال عراق در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج در حال برگزاری است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.