به گزارش ایرنا، علی اکبر ورمقانی شامگاه دوشنبه در نشست هم اندیشی مشکلات شورا و شهرداری اظهار کرد:بخشی از این بدهی شامل معوقات و جرایم بیمه تامین اجتماعی نیروهای شهرداری و بخشی شامل؛ سود اوراق مشارکت ساخت مجتمع فرهنگی است.
وی خواستار مکان یابی برای جمعه بازار صالح آباد، مکان یابی برای دامداری های تازه آباد، تدبیر شورا و شهرداری برای باند کُندرو جنب بیمارستان، تعیین تکلیف زمین چمن مصنوعی بخش خصوصی، رفع مشکل آژانس ها و مسافربری های شخصی و تعیین تکلیف بازار روز شد.
او عنوان کرد: با وجود کمبود اعتبارات عمرانی سالانه 30 تا 40 میلیارد ریال برای شهرداری اعتبار در نظر گرفته می شود.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس هم گفت: باید اولویت های عمرانی توسط شورا و شهرداری و با مشارکت و همفکری فرمانداری مشخص شود.
محسن بیگلری اظهار کرد: پیدا کردن راهکار برای کاستن از بدهی شهرداری از دغدغه های مجلس و دولت است.
وی اضافه کرد: برای جذب قیر و امکانات آتش نشانی برای شهرداری از طریق وزرات راه و سازمان همیاری شهرداری های کشور تلاش ویژه انجام می شود.
وی بر بهسازی فضاهای شهری محله ها، کمک به صنوف آلاینده، اهمیت هم صدایی، جذب سرمایه گذار و تسریع در اتمام طرح های ناتمام تاکید کرد.
چیا صالحی بابامیری، شهردار سقز هم با بیان اینکه تمام دغدغه شورا و شهرداری خدمت به شهروندان است اظهار کرد: تلاش برای انجام اقدامات عمرانی در محله های حاشیه به ویژه تازه آباد به جد در دستور کار است.
رئیس شورای اسلامی سقز هم در این نشست گفت: بودجه سال آینده شهرداری 440 میلیارد ریال تعیین شده است.
سردار دوغی افزود: شورا و شهرداری در راستای جذب سرمایه گذار پنج بسته سرمایه گذاری تدوین که به زودی از سرمایه گذاران دعوت می کند.
وی اضافه کرد: از برنامه های شورا و شهرداری احداث کارخانه تولید سنگفرش رنگی است که برای ساخت 20 میلیارد ریال وام اخذ خواهد شد.
او اظهار کرد: اختصاص بخشی از مجتمع فرهنگی به موزه و استفاده از شورای ریش سفیدان برای حل مشکلات شهری از برنامه های شورا و شهرداری است.
آموزش شهروندان، برگزاری برنامه های فرهنگی هنری با هدف آموزش حقوق شهروندی، تلاش برای اشتغال بانوان بی سرپرست با استفاده از حرفه آموزی و کمبود امکانات آتش نشانی از دیگر مواردی بود که توسط دیگر اعضای شورای شهر عنوان شد.
شهرستان سقز با 226 هزار نفر جمعیت در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.