به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، کارگاه آموزشی مطالبه گری اجتماعی به همت موسسه مردم نهاد لبخند بسازیم و با حمایت معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان در سنندج برگزار شد.
دکتر امید قادرزاده عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان در آغاز این کارگاه با اشاره به نقش نهادهای مدنی در کمک به توسعه فرهنگی و اقتصادی جامعه، اظهار داشت: مطالبه گری اجتماعی سرآغاز دستیابی به مسیری روشن در توسعه و آبادانی است.
قادر زاده با بیان اینکه در جامعه ایران نگاه به افراد به مثابه فرصت کمتر تبیین و مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: جامعه ما دچار چندپارگی اجتماعی است و در این بین نیاز است سازمان های مردم نهاد هدفمند در این خصوص گام بردارند.
رئیس پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان بیان کرد: توسعه نیازمند همفکری، همدلی و همگامی است و توسعه کار جمعی در کشور باید نهادمند دنبال شود.
وی با تاکید بر لزوم مشارکت آگاهانه آحاد جامعه در تصمیم گیری های مختلف، گفت: کناره گیری از عرصه سیاسی و نافرمانی مدنی باید به عنوان یک تهدید اجتماعی بیان گردد و نیاز است با مشارکت دادن نخبگان در این مسیر به توسعه امیدوار بود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 867671
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.