به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز فتاح روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: این اقدام مهم از جمله خدمات دولت به اقشار آسیب ‌پذیر جامعه است و کمک موثری در زمینه بهبود سطح زندگی مددجویان دارد.
وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به مددجویان نیز در سال جاری افزایش پیدا کرده است، افزود: امسال 640 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای پرداخت به مددجویان تحت پوشش در استان کردستان اختصاص یافته است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کرد: همچنین در بودجه 97 که امروز کلیات آن در مجلس شورای اسلامی تصویب شد سهم کمیته امداد خوب دیده شده که قطعا سهم استان کردستان نیز افزایش پیدا می کند.
فتاح یادآور شد: در حال حاضر هفت درصد جمعیت کردستان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) هستند در حالیکه متوسط کشوری بین چهار و نیم تا پنج درصد است.
وی با بیان اینکه کمک های کمیته امداد امام خمینی (ره) برای توانمند سازی مددجویان است، گفت: کردستان؛ استان محرومی نیست پس تلاش کنیم با توانمند سازی مددجویان، تعداد افراد تحت پوشش این نهاد کم شود.
نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت های کمیته امداد در زمینه کمک به محرومان و نیازمندان جامعه اظهار کرد: در شرایط بد اقتصادی باید نیازمندان بیشتری تحت حمایت نهادهای حمایتی قرار گیرند و به آنان در زمینه های مختلف معیشتی کمک شود.
آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی بر توسعه مشاغل روستایی توسط کمیته امداد نیز تاکید کرد و افزود: در کنار توسعه مشاغل روستایی باید وضعیت مسکن محرومان در مناطق محروم روستایی نیز بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی یادآور شد: استان کردستان از منابع خدادادی و ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی برخوردار است و باید از این ظرفیت ها در راستای توانمندسازی محرومان استفاده شود.
به گزارش ایرنا، سه میلیون مددجو زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور هستند که یک میلیون و 500 هزار نفر آنان را افراد سالمند تشکیل می دهند.
یک میلیون زن سرپرست خانوار، 175 هزار فرزند یتیم، 330 هزار دانش آموز، 72 هزار دانشجو، 35 هزار خانواده زندانی و 90 هزار کودک زیر 6 سال نیز زیر پوشش خدمات حمایتی این نهاد قرار دارند.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.