به گزارش ایرنا، حسین خوش اقبال روز دوشنبه در نشست هماهنگی برنامه های ستاد دهه فجر استان کردستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از معدود انقلاب های مردمی یک قرن گذشته جهان است، اظهار کرد: این انقلاب با رهبری امام خمینی (ره) و حمایت و مشارکت مردم به پیروزی رسیده است.
وی با بیان اینکه نسل جوان باید نقش بیشتری در برنامه ها داشته باشد، افزود: برای قطار انقلاب اسلامی بدنبال مسافران جدیدی باشیم تا در کنار هم برای تحقق اهداف انقلاب و حفظ دستاوردهای آن تلاش کنیم.
خوش اقبال تاکید کرد: به عنوان خادمان ملت، همه دنبال خدمات رسانی در شان و عظمت انقلاب اسلامی به مردم ایران باشیم و برای رسیدن به این هدف از آموزه های امام (ره) و تاکیدهای رهبر معظم انقلاب تاسی گرفته و در خدمت مردم باشیم.
به گفته وی، قصور در خدمت رسانی به ملت هیچ وجه توجیه و جوابی ندارد چرا که در سال های متمادی مردم با همه مشکلاتی که داشتند، پشت سر امام، رهبری و انقلاب ایستادند و از آن در برابر تمام هجمه های دشمن دفاع و پشتیبانی کرده اند.
معاون استاندار کردستان وظیفه مسئولان را دفاع از دستاوردهای امام و انقلاب دانست و یادآور شد: ایام هه فجر بهترین زمان برای بیان و اعلام خدمات دولت و نظام به مردم است چون آگاه سازی مردم را به آینده امیدوارتر می کند.
خوش اقبال با بیان اینکه مردم در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران بهترین عملکرد را در حمایت از انقلاب اسلامی داشته اند، گفت: دفاع از دستاوردهای این نهضت به همراه مردم مطمئن ترین راه است.
وی همچنین بر معرفی خدمات نظام و دولت در ایام الله دهه فجر تاکید کرد و گفت: در برگزاری برنامه های این ایام تمام نقاط شهرها و روستاها باید مورد توجه قرار گیرد تا علاوه بر ایجاد امیدواری در بین مردم، باعث تحکیم وحدت مسئولان و مردم هم باشیم.
مدیر روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه 30 کمیته استانی و شهرستانی دهه فجر در استان فعال شده است؛ اظهار کرد: برگزاری چهار هزار و 500 برنامه شاخص استانی از برنامه ریزی های این کمیته ها است.
کرم الهی افزود: این کمیته ها شامل 20 کمیته استانی و 10 کمیته شهرستانی است که برنامه های خود را برای اجرا در تمامی نقاط استان حتی در دورترین نقاط روستایی تدوین کرده اند.
به گفته وی، با توجه به پیش بینی های صورت گرفته انتظار می رود در 90 نقطه استان راهپیمایی روز 22 بهمن همزمان با سراسر کشور برگزار شود.
وی با بیان امسال انقلاب اسلامی ایران وارد چهلمین سالگرد پیروزی خود می شود، یادآور شد: پس از پایام ایام الله فجر، ویژه برنامه های چهلمین سالگرد آغاز می شود که تا دهه فجر سال آینده نیز ادامه می یابد.
فرمانداز سنندج نیز در این نشست گفت: در این شهرستان، 75 طرح دهه فجر به بهره برداری می رسد که برای اجرای آنها حدود 150 میلیارد ریال اعتبار از محل های مختلف هزینه شده است.
محمد ابراهیم زارعی بر مردمی بودن برنامه ها تاکید کرد و افزود: به جزء چند روز ایام فاطمیه باید برنامه ها با رنگ و بوی جشن برگزار شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز گفت: این اداره کل اجرا و برگزاری 28 برنامه را بر عهده دارد که همه انها با محوریت دانش آموزان برگزار می شود.
رشید قربانی تاکید کرد: برگزاری سرود 1357 نفری دانش آموزی و 415 یادواره شهدای دانش آموزی به مناسبت 415 شهید دانش آموز در 415 مدرسه استان و نواختن زنگ انقلاب دیگر برنامه های کمیته دانش آموزی استان است.
کمیته فرهنگی و هنری نیز برگزاری 104 برنانه از جمله اکران فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در سنندج را در برنامه خود قرار داده و کمیته همیاری و تشکل های مردمی نیز 20 برنامه را با 80 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده تدوین کرده تا در این دهه نیز نیازمندان جامعه تحت پوشش بیشتر نهادها قرار گیرند.
همچنین این کمیته 43 مسکن مددجویی روستایی و 35 مسکن مددجوی شهری و 220 طرح اشتعالزایی را به بهره برداری می رساند ضمن اینکه در ایام الله دهه فجر؛ 5400 دیدار به تعداد شهدای استان با خانواده های نیازمند ترتیب داده می شود.
کمیته نیروهای مسلح نیز 2 هزار و 261 برنامه را طرح ریزی کرده که از این تعداد 2 هزار و 38 مورد توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، 130 مورد توسط نیروی انتظامی، 60 برنامه توسط ارتش جمهوری اسلامی و 25 طرح نیز توسط مرزبانی اجرا می شود.
رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران 12 بهمن سال 1357 پس از سال ها دوری از وطن به ایران بازگشتند و در نهایت 22 بهمن همان سال انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به پیروزی رسید.
12 تا 22 بهمن در تقویم جمهری اسلامی ایران به عنوان دهه فجر نامگذاری شده است.
خبرنگار: حسن حسین زاده ** انتشار: مجید سلیمانی
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.