به گزارش خبرنگار ایرنا، جلال قلعه شاخانی روز چهارشنبه در نشست برنامه ریزی اکران فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در سنندج اظهار کرد: با آغاز ایام فجر انقلاب اسلامی، 18 فیلم مطرح سینمای ایران در بخش سودای سیمرغ در سنندج نیز به روی پرده می رود.
وی با بیان اینکه آیین افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 13 بهمن در سینما شیدا سنندج برگزار می شود، افزود: این آیین ساعت 18 و 30 دقیقه جمعه 13 بهمن با حضور برخی از هنرمندان سرشناس سینمای کشور برگزار می شود.
دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در کردستان تاکید کرد: 14 فیلم سینمایی سودای سیمرغ و چهار فیلم در بخش کودک و نوجوان از مجموعه فیلم های سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر هستند که در سنندج اکران می شود.
قلعه شاخانی با اشاره به زمان اکران این فیلم ها یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، فیلم های جشنواره فجر در 6 سانس اکران می شود و علاقه مندان می توانند در ساعت های 9 و 11 صبح در بخش فیلم کودک و ساعت های 14، 16، 18 و 20 در بخش سودای سیمرغ این فیلم ها را نظاره گر باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اضافه کرد: پس از اکران هر فیلم فرم های نظرسنجی بین مردم توزیع می شود و نتایج این نظر سنجی ها پس از تحلیل و بررسی توسط کارشناسان مربوطه به دبیرخانه مرکزی جشنواره ارسال می شود.
قلعه شاخانی در خصوص نحوه فروش بلیط فیلم های جشنواره فجر هم گفت: بلیط فیلم با 20 درصد تخفیف و به صورت اینترنتی و نیز به صورت مستقیم در محل سینما شیدا عرضه می شود.
وی یادآور شد: امید است با توجه به نگاه ویژه مردم فرهنگ پرور و هنردوست کردستان شاهد استقبال گسترده ای از این جشنواره باشیم.
از بین 67 فیلم جشنواره فجر، 22 فیلم سینمایی داستانی برای بخش سودا یا بخش مسابقه سینمای ایران راه پیدا کردند. در بخش مستند 32 فیلم مورد بازبینی قرار گرفت و 2 فیلم مستند طبق آیین نامه به بخش سودای سیمرغ راه یافت.
سازمان سینمای از بخش انیمیشین یک فیلم سینمایی انیمیشن را برای بخش مسابقه سینمای ایران انتخاب کردند.
خبرنگار: امید بهمنی**انتشار: مجید سلیمانی
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.