محمدراشد مدرس گرجی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با شروع بارش برف از عصر دیروز(جمعه) در بیشتر مناطق استان، عملیات برف روبی و نمک پاشی در محورهای شهری و روستایی استان در چند نوبت انجام شده است.
وی اضافه کرد: در طول این مدت عوامل راهداری به صورت آماده باش کامل بودند و بیش از یک هزار کیلومتر از جاده های استان را برف روبی و نمک پاشی کردند.
وی با اشاره به اینکه هیچ کدام از محورهای استان مسدود نبوده و تردد در آنها وجود دارد، اظهار کرد: تردد در گردنه خان(محور سقز بانه)، محور سقز به مریوان و گردنه ژالانه (سروآباد به هورامان) به دلیل برف و کولاک تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
مدرس گرجی گفت: عوامل راهداری علاوه بر برفروبی جاده های استان، به سرنشینان 100 خودرو گرفتار در برف رو کولاک امدادرسانی کردند.
وی از شهروندان خواست از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت تردد در جاده های استان تجهیزات ایمنی و سوخت اضافی را همراه خود داشته باشند.
300 راهدار کردستان با بیش از 300 دستگاه ماشین آلات راهداری در طرح زمستانی بیش از 6 هزار کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 800 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و چهار هزار و 200 کیلومتر راه روستایی است.
در سال جاری برای اجرای طرح زمستانی بیش از هفت هزار تُن نمک و 22 هزار تُن شن و ماسه در انبارهای 20 راهدارخانه استان ذخیره شده تا در مواقع ضروری مورد استفاده قرار بگیرد.
طبق اعلام هواشناسی کردستان سامانه بارشی از دیروز وارد آسمان استان شده و امروز شنبه منطقه ما را ترک می کند.
با شروع بارش برف و باران این سامانه بارشی در کردستان بیشترین بارش در شهرستان بانه به میزان 45 میلی متر گزارش شده است.
امسال میزان بارندگی ها در کردستان با 107 میلیمیتر بارش نسبت به سال زراعی گذشته 23 درصد کاهش یافته است.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه آن 540 میلی متر و 2 برابر میانگین کشوری است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی**انتشار: امید بهمنی
3020/ 6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.