هومن قصری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال 324 مورد بازرسی از عطاری های استان صورت گرفت و 18 مورد تخلف از جمله عدم درج قیمت، تاریخ مصرف کالا، نداشتن پروانه بهداشتی و عرضه مواد غیر بهداشتی در این عطاری ها ثبت شد و به همین دلایل 34 عطاری اخطار قانونی گرفتند.
وی اضافه کرد: نظارت بر عطاری ها و محصولاتی که در آنها عرضه می شود از سوی بازرسان معاونت غذا و دارو علوم پزشکی به صورت مستمر در طول سال انجام می گیرد.
قصری افزود: هر گونه موارد تخلف عطاری ها توسط کارشناسان تعزیرات حکومتی بهداشت و درمان مورد بررسی قرار می گیرد و ضمن معدوم سازی اقلام غیرقابل مصرف، متخلفان به پرداخت جریمه نقدی محکم می شوند.
به گفته وی، امسال عطاری های استان کردستان در مجموع به پرداخت بیش از یک میلیارد و 400 میلیون ریال جریمه محکوم شدند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه هیچ مرکز ماساژ درمانی و حجامت در کردستان مجوز فعالیت ندارد، گفت: بازرسان در صورت مشاهده فعالیت این مراکز فاقد مجوز، برخوردهای قانونی را انجام می دهند.
وی از شهروندان خواست از دریافت خدمات از این مراکز غیرقانونی خودداری کنند و در مراتب تخلف را با شماره گویای 190 اطلاع رسانی کنند.
به گزارش ایرنا، حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که بیش از 50 واحد از آنها به عنوان عطاری و فروشگاه عرضه گیاهان دارویی مجوز فعالیت در این زمینه را دارند.
خبرنگار: عبدالله رحمانی**انتشار: مجید سلیمانی
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.