به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا شامگاه پنجشنه در جلسه شورای اداری شهرستان بیجار با بیان اینکه مشکل امنیتی در استان و بیجار وجود ندارد افزود: سرمایه گذار امنیتش با مردم است بنابراین نباید بحث امنیتی را بهانه ای برای عدم سرمایه گذاری قرار داد.
وی اظهار کرد: از شعار بیرون آمده و براساس پتانسیل های موجود دست به دست هم دهیم و با کمک بخش خصوصی برای ارتقا و توسعه اقتصادی استان گام برداریم.
استاندار کردستان گفت: این استان می تواند به قطب تولید پروتئین کشور تبدیل شود و شهرستان بیجار هم از این امر مستثنی نیست.
مرادنیا ادامه داد: تلاش می کنیم از محل اعتبارات توازن منطقه ای، تولید گوشت قرمز را در کردستان رونق دهیم.
وی بر ورود جدی دامداران و مدیران جهاد کشاورزی در این عرصه تاکید کرد و گفت: درآمد را باید در روستاها ایجاد کنیم؛ چراکه ماندگاری روستاییان با توسعه دامداری میسر است.
وی با بیان اینکه با مهاجرت مشکلات رفع نمی شود ادامه داد: رفع مشکلات مستلزم همدلی و همراهی مردم و مسئولان است؛ ضمن آنکه مدیران باید در این راه گام جدی بردارند.
استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود بر منتفی بودن انتقال آب سد تلوار بیجار به استان های همدان و زنجان تاکید کرد و ادامه داد: امیدواریم با انتقال آب از سد سیازاغ، مشکل آب شرب بیجار و روستاهای اطراف این سد را رفع کنیم.
مرادنیا از پیگیری مشکل صنعت و فولاد شهرستان بیجار خبر داد و یادآور شد: امیداریم در آینده ای نزدیک خبرهای خوبی در زمینه صنعت پتروشیمی و رفع مشکلات صنعت فولاد در این شهرستان به مردم بدهیم.
پیگیری احداث راه آهن بیجار، تلاش برای افتتاح جاده بیجار به زنجان و همدان در سال 97، تلاش برای ایجاد زیرساخت های پل تاریخی صلوات آباد به صورت رایگان و صدور مجوز پروانه بهره برداری 250 حلقه چاه آب به کشاورزان، از دیگر محورهای سخنان استاندار کردستان بود.

** مشکل ما عدم اجرایی شدن قانون است
نماینده مردم شهرستان بیجار در شورای اسلامی نیز در این جلسه عدم اجرایی شدن قانون را از جمله مشکلات کشور خواند و گفت: همواره در اجرایی شدن قانون مشکل داریم و این موضوع در کردستان پررنگ تر است.
حمدالله کریمی افزود: کردستان تنها استانی است که در سال 95 در بحث افزایش اعتبارات در سطح ملی هیچ اعتباری عایدش نشد.
وی با بیان اینکه کشور ما ثروتمند است ادامه داد: اگر در بحث درآمدها و مدیریت منابع و مصارف قانونمند حرکت کنیم، بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.
وی به بودجه یک میلیارد ریالی دولت برای آغاز به کار راه آهن بیجار همدان اشاره و آن را بسیار ناچیز دانست و اظهار کرد: برای هر کیلومتر ریل گذاری 40 میلیارد بودجه لازم است ضمن اینکه طول این ریل گذاری 250 کیلومتر است.
امام جمعه بیجار هم در این جلسه مشکل اصلی این شهرستان را بیکاری ذکر کرد و گفت: بیکاری ریشه همه فسادها است بنابراین انتظار داریم مدیران استان در راستای رفع این مشکل تلاش خود را به کار گیرند.
حجت الاسلام علی مرادی نگرانی مردم از بیکاری و گرانی را به حق دانست و افزود: مردم بیجار با حضور پرشور خود در تمامی صحنه ها وفاداری خود را به نظام و انقلاب ثابت کرده اند پس نیاز است ارزش این خطه را دانسته و در جهت رفع مشکلات معیشتی آنان تلاش کرد.
استاندار کردستان امروز پنجشنبه در سفری یک روزه به شهرستان بیجار ضمن کلنگ زنی و بازدید از چند طرح در نشست با نمایندگان اصناف و سرمایه گذاران شرکت کرد.
مرادنیا همچنین با مردم بیجار از نزدیک دیدار و در جریان مشکلات و دغدغه های آنان قرار گرفت. شهرستان بیجار با 89 هزار و 162 نفر جمعیت در شمال شرق استان کردستان قرار دارد.
خبرنگار: وریا کرمی** انتشار: امید بهمنی
7355/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.