به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه با اشاره به دیدارش با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: بررسی مشکلات طرح‌ها و پروژه های حوزه مسکن، راه، حمل و نقل، فرودگاه، راه آهن، بافت‌های فرسوده شهری، پروژه‌های ملی، راه‌های روستایی و نگهداری جاده‌ها از اهداف این دیدار بود.
به گفته وی، افزایش تعداد پروازهای فرودگاه سنندج در هفته، توسعه راه‌های اصلی و فرعی شهری و روستایی، تقویت زیرساخت‌ها و تاکید بر شتاب بخشی به پروژه ریلی کردستان از دیگر موضوع هایی بود که در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت.
مرادنیا تاکید کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته از هفته آینده عملیات ریل‌گذاری خط آهن سنندج به عنوان یکی از مهمترین مسیرهای در دست ساخت وزارت راه و شهرسازی آغاز می شود.
استاندار کردستان یادآور شد: برای تسریع در عملیات ساخت کردیدور شمال جنوب در محدوده استان کردستان وزیر راه و شهرسازی با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه دستور بهره‌گیری از ماده 56 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را صادر می کند.
وی همچنین از احداث 400 کیلومتر راه‌های روستایی در استان با استفاده از اختیارات ماده 56 خبر داد و افزود: بر اساس این ماده ‌واحده اگر پیمانکاران در پروژه‌ها تعجیل داشته باشند، دولت پرداخت سود به آنها را تضمین می‌کند.
مرادنیا از گفت و گو در خصوص بازآفرینی و توانمندسازی محدوده‌ها و محله‌های ناکارآمد شهری استان با وزیر راه و شهرسازی نیز خبر داد و اضافه کرد: طرح بازآفرینی در چند محله و محدوده بافت قدیمی و فرسوده سنندج بزودی آغاز می‌شود.
استان کردستان به علت قرار گیری در منطقه ای کوهستانی و سخت گذر بودن شاخص توسعه راه های بین شهری و روستایی پایین دارد و دولت تدبیر و امید از ابتدای سال 92 تا کنون بیش از 50 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه های مختلف ارتباطی استان سرمایه گذاری داشته است.
دریافت و تنظیم: حسن حسین زاده**انتشار: سلیمانی
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.