به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا خوشبخت روز سه شنبه در مراسم افتتاح یازدهمین جشنواره داستان بانه اظهار کرد: یک هزار و 68 اثر به 2 زبان کُردی و فارسی از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بعد از بازخوانی آثار ارسالی، 73 اثر به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.
وی با اشاره به اینکه فراخوان شرکت در یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه در سال 94 انجام شد، افزود: 30 اثر به زبان فارسی، 30 اثر به زبان کُردی، پنج مقاله و هشت اثر در زمینه کودک و نوجوان در جشنواره قرائت می شود و داوران جشنواره آثار برتر را براساس امتیاز بندی انتخاب می کنند.
خوشبخت با بیان اینکه بانه مهد داستان نویسانی چون ابراهیم خان یونسی و عطا نهایی است، تاکید کرد: این شهر به قطب داستان نویسی کشور تبدیل می شود.
در حاشیه آغاز یازدهمین جشنواره داستان بانه با حضور مسئولان محلی از نامگذاری خیابانی به نام چیروک پرده برداری شد و نمایشگاه آثار هنرمندان بانه ای شامل هنرهای تجسمی، عکس، خوشنویسی و طراحی نیز گشایش یافت.
به گزارش ایرنا، جلال قلعه شاخانی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدیق کریم پور بعنوان دبیران جشنواره، محمد فلاحی فرماندار بانه به عنوان رئیس ستاد اجرایی و حمیدرضا خوشبخت به عنوان قائم مقام دبیر یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه انتخاب شده اند.
یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه به مدت سه روز از 21 تا 23 آذر در این شهر برگزار می شود.
نخستین جشنواره سراسری داستان بانه در سال 78 با 80 اثر و با حضور نویسندگانی از استان های تهران، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی برگزار شد.
امروز همچنین به مناسبت برگزاری یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه خیابان چیروک در این شهر افتتاح شد.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 242 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
خبرنگار: زینب طلایی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.