به گزارش خبرنگار ایرنا در آئین نمادین آغاز این طرح در سنندج، جانشین فرمانده انتظامی کردستان گفت: هدف از اجرای این طرح افزایش انضباط ترافیکی و ایمنی تردد در راه های استان است.
جعفر آژنگ افزود: پلیس در کنار دستگاه ها و واحدهای امدادی به منظور دسترسی سهل تر و تردد آسان تر مردم در جاده ها حضور دارد.
وی اظهار کرد: در طرح زمستانه و در شرایط برفی مدیریت بحران باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی گفت: همکاری پلیس برای ایجاد محدودیت در برخی مسیرها در زمان برفروبی ضروری است.
آژنگ با بیان اینکه طبق آمار پزشکی قانونی میزان تلفات در هشت ماهه امسال هفت درصد افزایش یافته است، ادامه داد: میزان تلفات از نظر کمیت نسبت به استان های دیگر کم تر است اما مرگ یک نفر هم زیاد است و باید به حداقل برسد.
وی گفت: پلیس راه کردستان با 130 تیم گشتی در این طرح حضور دارد و 400 نفر از نیروهای متخصص پلیس راه هم به صورت محسوس و نامحسوس در این طرح مشارکت می کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان هم در این آئین گفت: 250 خودروی راهداری و 200 خودروی بخش خصوصی در این طرح به کار گرفته می شود.
سید البرز حسینی افزود: 25 باب راهدارخانه و 350 نفر پرسنل مستقیم در این طرح دخیل هستند.
وی با اشاره به اینکه در مسیر مریوان راهدارخانه بسیار کم است، اظهار کرد: اکثر خودروهای راهداری فرسوده شده و تامین مالی برای نوسازی این خودروها بسیار دشوار است.
120 نفر از امدادگران هلال احمر استان کردستان هم درطرح زمستانه پلیس راه حضور دارند.
طرح زمستانه از امروز 20 آذر با همکاری دستگاه های مرتبط اجرایی شده و تا 20 اسفند ادامه خواهد داشت.
48 درصد تصادفات برون شهری در استان کردستان به شکل واژگونی در اثر سرعت بالا و از دست دادن کنترل خودرو توسط راننده اتفاق می افتد.
عدم کنترل خودرو در اثر سرعت بالا، 33 درصد و عدم توجه به جلو 20 درصد علت تصادف ها در جاده های برون شهری استان کردستان است.
خبرنگار و انتشار: امید بهمنی
6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.