به گزارش خبرنگار ایرنا، سارا عبدی شامگاه یکشنبه در مراسم روز جهانی معلولان اظهار کرد: یکی از برنامه های شاخص بهزیستی علاوه بر حمایت از نیازمندان و محرومان، رسیدگی به امور معلولان در راستای خدمات مراقبتی و توانبخشی است.
وی با اشاره به خدمات بهزیستی در حوزه توانبخشی افزود: خدماتی همچون اشتغال، تهیه مسکن، مناسب سازی مسکن، هزینه های درمانی، معیشتی و تهیه لوازم ضروری و جهیزیه، بیمه معلولان، رسیدگی به امور معلولان ضایعه نخاعی و اجرای طرح ویزیت در منزل توسط تیم پزشکی به افراد زیر پوشش ارائه می شود.
عبدی اضافه کرد: راه اندازی مراکز روزانه جهت معلولان کم توان ذهنی، ایجاد مراکز شبانه روزی برای نگهداری و مراقبت معلولان شدید ذهنی - جسمی و حرکتی و خدمات متنوع دیگری که با هدف بهبود وضعیت اقتصادی، معیشتی و بازتوانی معلولان و خدمات به معلولان ذهنی، جسمی و حرکتی، نابینایان، ناشنوایان و سالمندان از جمله کارهای انجام شده بهزیستی قروه است.
رئیس اداره بهزیستی قروه با اشاره به اینکه 156 نفر در مراکز شبانه روزی خدمات دریافت می کنند، گفت: 56 دانش آموز و دانشجوی معلول نیز تحت پوشش این نهاد هستند که کمک هزینه تحصیلی دریافت می کنند.

** اشتغال برای معلولان چند برابر افراد سالم ضرورت دارد
معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار قروه گفت: اشتغال برای معلولان هزار برابر افراد سالم جامعه ضرورت دارد چرا که اشتغال برای یک معلول یعنی هویت و استقلال و عدم نیاز در بسیاری از زمینه ها به دیگران که می تواند بسیاری از مشکلات معلولان را برطرف کند.
حاجعلی آوجی افزود: عدم تحقق خواسته های کوچک معلولان کار آسانی نیست که با وجود تلاش ها و پیگیری ها درصدی از مطالبات و خواسته های جامعه معلولان هنوز تحقق پیدا نکرده است.
به گفته وی، توانبخشی یک معلول جسمی و ورود به چرخه اقتصاد و تولید را موجب رونق در حوزه اقتصاد است و معلولیت جسمی افراد نمی‌تواند مانع فعالیت‌های اجتماعی ‌شان باشد.
یک هزار و 700 معلول از خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی شهرستان قروه بهره مند هستند.
12 آذر روز جهانی معلولین نامگذاری شده است.
خبرنگار: سارا صالحی ** انتشار: مجید سلیمانی
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.