به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ابراهیم حسامی در آیین آفتتاح مدرسه دو کلاسه برکت در روستای باغلوجه سقز با اشاره به تعهد یک هزار و 850 میلیارد ریالی این مجمع اظهار کرد: تاکنون بیش از یک هزار و 130 میلیارد ریال از این تعهد با ساخت مدرسه عملیاتی شده است.
وی افزود: بیش از یک هزار خیر بومی و غیربومی در امر مدرسه‌ سازی با مجمع خیرین مدرسه ‌ساز استان کردستان همکاری می‌کنند.
حسامی با بیان اینکه مدرسه روستای باغلوجه توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ساخته شده است، تاکید کرد: این بنیاد در کشور تاکنون یک هزار و 350 مدرسه ساخته است.
وی با تشکر از فعالیت بنیاد برکت در استان و تعهد ساخت 35 مدرسه در کردستان یادآور شد: این بنیاد 27 مدرسه را ساخته و تحویل داده و تا پایان سال هشت مدرسه دیگر نیز در دست ساخت دارد.
محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس هم با اشاره به سفر معاون وزیر آموزش و پرورش به سقز در مرداد امسال از انجام نشدن تعهد ساخت 20 مدرسه در روستاهای سقز انتقاد کرد.
سید رحمان سیدیان مدیر آموزش و پرورش سقز هم گفت: مدرسه دو کلاسه روستای باغلوجه در زمینی به مساحت 168 مترمربع با اعتبار 2 میلیارد و 600 میلیون ریال با مشارکت خیرین ساخته شد.
باغلوجه در 25 کیلومتری سقز واقع شده و دارای 100 خانوار با 400 نفر جمعیت است.
شهرستان سقز 388 مدرسه دارد که از این تعداد 34 آموزشگاه توسط خیرین ساخته شده است، 83 مدرسه مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان نیاز به نوسازی دارند.
38 هزار دانش آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و پیش دانشگاهی در مدارس شهرستان سقز مشغول تحصیل هستند.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی ** انتشار: مجید سلیمانی
7249/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.