احمد فعله گری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 94 درصد از کل جمعیت استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که تا پایان برنامه ششم توسعه (سال 1400) این میزان به 99،5 درصد خواهد رسید.
وی اظهار کرد: در حال حاضر، 99،9 درصد جمعیت شهری و 79،6 درصد جمعیت روستایی کردستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.
فعله گری با بیان اینکه اجرای بند 'ق' تبصره 2 قانون بودجه سال 93 زمینه را برای توسعه خطوط انتقال و گازرسانی به تعداد زیادی از شهرها و روستاهای کشور فراهم کرده است، گفت: اجرای این بند در بهره مندی روستاهای بالای 20 خانوار در کردستان از گاز طبیعی موثر بوده است.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان تاکید کرد: تسریع در روند گازرسانی به روستاهای استان، جهش بزرگی در توسعه زیر ساختهای اساسی و اجرای عملی اقتصاد مقاومتی ایجاد می کند.
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان از پایان عملیات اجرای قطعه اول خط لوله گاز طبیعی (56 اینچ) ششم سراسری حد فاصل کامیاران - میاندوآب به طول 107 کیلومتر خبر داد و یادآور شد: قطعه اول این خط لوله که حد فاصل کامیاران - دهگلان است به تازگی به پایان رسیده است.
فعله گری اضافه کرد: عملیات اجرایی قطعه دوم این خط لوله حد فاصل دهگلان - میاندوآب نیز به طول 123 کیلومتر بزودی آغاز می شود.
وی با اشاره به اینکه این خط لوله ظرفیت انتقال 110 میلیون متر مکعب گاز در روز را دارد، افزود: بهره مندی از این خط علاوه بر افزایش توان صادراتی کشور، گازرسانی به مناطق فاقد گاز و بستر تامین پایدار گاز استان کردستان را میسر خواهد کرد.
474 هزار مشترک کردستانی در بخش های خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی از خدمات شرکت گاز این استان بهره مند هستند.
خبرنگار: وریا کرمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.