به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد رضایی روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت فرا رسیدن هفته پدافند غیر عامل افزود: بر اساس این هدفمند سازی، تمامی اقشار بویژه دانش آموزان، نوجوانان و جوانان در جامعه هدف قرار دارند و شیوه های مبارزه با تهدیدات احتمالی به آنان آموزش داده می شود.
وی ادامه داد: دانش آموزان نیز ضمن یادگیری آموزش های لازم، اطلاعات مربوط به حوزه پدافند غیرعامل را به خانواده های خود انتقال می دهند.
رضایی بحث اطلاع رسانی آحاد جامعه را در زمینه اجرای پدافند غیرعامل، بسیار موثر خواند و اظهار کرد: طرح پدافند غیرعامل و آگاهی از راهکارهای مبارزه با تهدیدات احتمالی، مورد تاکید مقام معظم رهبری و سازمان پدافند غیرعامل است و به تمام ادارات کل نیز ابلاغ شده است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان کردستان یادآور شد: در بودجه سال 96، قانونگذار، ادارات کل را وادار کرده است که یک درصد از اعتبارات تملک دارایی خود را به اجرای پدافند غیرعامل احتصاص دهند.
رضایی با بیان اینکه رویکرد پراکندگی زیرساخت ها، دارایی و سرمایه ها یکی از اصول سازمان پدافند غیرعامل است، اضافه کرد: سیاست پراکندگی اماکن مهم و سرمایه ای کشور، موجب کاهش آسیب پذیری آنان خواهد شد چرا که با حمله و تهدید به یکی از اماکن، دیگر مکان های حیاتی و سرمایه ای کشور در معرض خطر نخواهند بود.
به گفته وی، طبق اصول پدافند غیرعامل، مکان یابی بسیار مهم است و باید از جمع بودن اماکن مهم و حساس کشور در یک جا، خودداری کرد.
وی به تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل کردستان هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، همگام با سایر استان ها، رایزنی شده و 2 میلیارد ریال برای مطالعه آن در نظر گرفته شده است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان کردستان با بیان اینکه در اجرای این طرح از بخش خصوصی کمک می گیریم، افزود: 11 شرکت را برای اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل معرفی کرده ایم که چهار شرکت تایید شدند.
رضایی اضافه کرد: در صورت توافق با این شرکت ها و مراکز تحقیقاتی این طرح، چراغ راه حوزه پدافند غیرعامل قرار می گیرد.
وی به اقدامات اداره کل پدافند غیرعامل کردستان در سال 96 اشاره کرد و یادآور شد: تشکیل انجمن علمی پدافند غیرعامل در استان، تفاهم نامه با دستگاه های ذیربط و بازدید از مراکز سایبری دستگاه های اجرایی استان از جمله این اقدامات است.
پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی گفته می شود که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات، تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
امسال از 6 تا 12 آبان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده و شعار امسال این هفته پدافند غیر عامل حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور، است.
خبرنگار: وریا کرمی ** انتشار: مجید سلیمانی
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.