به گزارش ایرنا، ماموستا سیدمحمد حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته در جمع مردم مومن و نمازگزار سنندج در مسجد جامع این شهر با اشاره به اینکه عید سعید فطر و عید قربان 2 عید بزرگ مسلمانان جهان است افزود: ذبح و قربانی کردن یکی از اعمالی است که مسلمانان برای قرب خدا و نذر و حاجات خود در این روز انجام می دهند.
وی با اشاره به بزرگی عید قربان در بین مسلمانان اضافه کرد: بزرگی و عظمت عید قربان تا جایی است که در دین اسلام تا سه روز خون ریختن پس از آن جزء معاصی بزرگ محسوب می شود.
وی با اشاره به روایات دینی که در این روز خدا به حضرت ابراهیم فرمان داد اسماعیل را قربانی کند، افزود: بندگی و خلوص نیت حضرت ابراهیم(ع) سبب شد که وی از این امتحان بزرگ الهی سربلند بیرون آید و به پاس این آزمایش جبرییل قوچی از سوی پروردگار در قربانگاه قرار داد.
امام جمعه موقت سنندج ادامه داد: مسلمانانی که برای حج به زیارت خانه خدا مشرف می شوند باید برای تکمیل شدن زیارت خانه خدا در منا قربانی کنند.
ماموستاحسینی عبادت ، نیایش و راز و نیاز به درگاه الهی در روز و شب عید قربان از فضیلت های عید قربان برشمرد و افزود: کسانی که از توانایی مالی برخوردارند مکلفند فریضه الهی حج را اداء کنند.
وی افزود: حضرت محمد(ص) در آخرین حج خود که به حجه الوداع معروف است آخرین خطبه پر فضیلت و رسالت توحیدی خود را به مردم یادآوری کردند.
وی اضافه کرد: وجود حاکمیت و رهبران دینی برای برقراری امنیت و عدالت در جامعه لازم و ضروری بوده واگر حاکمیت در جامعه اعمال نشود هرج ومرج جامعه را فرا می گیرد.
طبق یک رسم و آیین ابراهیمی مسلمانان در پایان مناسک حج و در روزهای عرفه و عید قربان (نهم و دهم ذی الحجه) دام هایی را قربانی می کنند و کسانی که نتوانند به مناسک حج مشرف شوند در دیار خود این آیین را انجام داده و گوشت های قربانی را در بین نیازمندان توزیع می کنند.
خبرنگار: شیوا اردلان منش**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
7352/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.