فرهاد اسکندری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گروه ها در قالب پرسنل فنی دامپزشک و کارشناس بهداشتی به همراه ناظران شرعی به کار نظارت و خدمات می پردازند.
وی اظهار کرد: فعالیت های دامپزشکی در ارتقای سلامت در حوزه فرآورده های خام دامی و مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان از نقش قابل اهمیتی برخوردار است.
وی با اشاره به تمهیدات لازم در آستانه عید سعید قربان و ضرورت بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام های قربانی افزود: ذبح دام باید زیر نظر کارشناسان دامپزشکی و ناظران شرعی صورت گیرد تا از سلامت و صحت موازین شرعی دام کشتار شده اطمینان حاصل شود.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیجار به شهروندان توصیه کرد، دام مورد نظر خود را صرفا از مراکز خرید مجاز (میدان دام) و با نظارت کارشناسان دامپزشکی مستقر در میدان دام خرید کنند.
وی ادامه داد: کشتارگاه دام با حضور بازرس بهداشتی و ناظر شرعی از امروز بطور آماده باش کامل در این روز فعال است و توصیه ما به شهروندان این است که تا جایی که می توانند کشتارهای خود را در داخل کشتارگاه انجام دهند.
اسکندری خاطر نشان کرد: همشهریان می توانند برای ذبح دام های قربانی خود به محل های تعیین شده مراجعه و یا در صورت ذبح دام در منزل برای بازرسی نیز به صورت تلفنی با بازرسان این شبکه تماس حاصل نمایند.
او اظهار کرد: گروه های ناظر دامپزشکی در شهرستان بیجار در این روز آماده ارائه هرگونه خدمات در مورد بازرسی قبل از کشتار دام، نظارت بر نحوه کشتار و بازرسی لاشه بعد از کشتار از نظر رعایت بهداشت و سلامت گوشت مصرفی هستند.
رئیس شبکه دامپزشکی بیجار از توزیع اطلاعیه بهداشتی ویژه این روز به منظور آشنایی شهروندان با ضوابط بهداشتی و نحوه تشخیص فرآورده سالم خبر داد.
اسکندری با اشاره به شماره تلفن 38223991 برای پاسخگویی به همشهریان بطور 24 ساعته خاطرنشان کرد: با توجه به فصل گرما تاکید می شود، به منظور حفظ سلامتی جامعه و بویژه خانواده های نیازمند که مورد نظر مردم خیر خواه هستند، در توزیع و نگهداری فرآوده های گوشتی تسریع و از امکانات سرد خانه ای و یخ برای جلوگیری از فاسد شدن گوشت استفاده کنند.
شهرستان بیجارکه در شرق استان کردستان واقع شده است، بعلت وجود فرصت های مناسب پرورش دام سبک از مرکزیت زیادی در پرورش، نگهداری، فروش و توزیع انواع دام و فرآورده های گوشتی استان کردستان برخوردار است.
**خبرنگار: سید باقر سبحانی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
7350/6108
**برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.