مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: سال‌گذشته 16 هزار و 700 نفر در برنامه‌های سوادآموزی استان شرکت کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، رشید قربانی با بیان اینکه در طول چند سال اخیر میزان با سوادی در جمعیت هدف افزایش یافته و شاخص سواد استان در سطح کشور دارای رشد بوده این نتایج را حاصل تلاش و اهتمام تمام دستاندرکاران دانست.

وی انسداد مبادی ورودی بی‌سوادی را یکی از برنامه‌های راهبردی استان عنوان کرد و گفت: سال گذشته از 18 هزار نفر حجم ابلاغی به استان حدود 16 هزار و 700 نفر تحت پوشش دوره‌های سوادآموزی قرار گرفته‌اند و عملکرد استان در سال 95 بیش از 92 درصد بوده است .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان نیز با بیان این اینکه در سال 92 جایگاه استان براساس ارزیابی صورت گرفته در برنامه‌های سوادآموزی 23 کشوری بوده، گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در سه سال اخیر سواد آموزی استان از رشد خوبی برخوردار و مورد تقدیر وزارت قرار گرفته است.

وی به فعالیت‌های صورت گرفته در سال قبل نیز اشاره کرد و پوشش سهمیه ابلاغی به استان، برگزاری کلاس‌های آموزش ICDL به سوادآموزان دوره انتقال، راه‌اندازی 3 مرکز یادگیری، جذب اولیای بی‌سواد دانش آموزان، فعالیت‌های تثبیت سواد، توانمندسازی نیروی انسانی و برگزاری مستمر نشست‌های شورای پشتیبانی و بهبود کیفیت سواد آموزی در سطح استان و شهرستان‌ها و مناطق را از جمله این فعالیت‌ها بر شمرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.