به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، امروز چهارشنبه(یکم شهریور) اولین دوره مسابقات کشوری آزاد مهارت اپ موبایل (اپلیکیشن موبایل) به صورت آنلاین، روز چهارشنبه در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان سنندج با حضور 11 تیم از 11 استان کشور آغاز شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در آئین افتتاحیه این دوره از مسابقات اظهار کرد: این مسابقات به مدت 2 روز (یکم و دوم شهریور) به صورت آزاد برگزار می‌شود و محدودیت سنی ندارد.

سید جمیل احمدی افزود: برگزاری رقابت‌ها به صورت آنلاین، ملی و استانی، از ابتکار عمل این دوره از مسابقات است.

به گفته وی، هدف از برگزاری مسابقات، شناسایی افراد مستعد در زمینه اپلیکیشن موبایل، زمینه سازی برای ایجاد ارتباط آنان با بازار کار و بهره گیری از توانمندی‌های آنها است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان به عمومی بودن این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: امید است در دوره‌های بعدی، رشته‌ها و محورهای مسابقات اپلیکیشن مشخص شود.

وی با بیان اینکه کردستان در طرح تکاپو و آی تی، جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: زیرساخت‌های فکری و سخت افزاری این طرح در استان وجود دارد.

احمدی تاکید کرد: برگزاری چنین مسابقاتی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، توسعه دولت الکترونیک و استفاده صحیح از فناوری اطلاعات است.

وی افزود: هم اکنون 119 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای و 12 مرکز دولتی در استان کردستان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به کارآموزان ارائه می‌دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی این استان سالانه 3 میلیون و 340 هزار نفر - ساعت آموزش در 350 حرفه و 31 رشته مختلف انجام می‌شود و در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای نیز سالانه 1 میلیون و 250 هزار نفر- ساعت آموزش در 213 حرفه و در 24 رشته مختلف انجام می‌شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 723157
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.