رئیس جهادکشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر نزدیک به ۴۰ درصد از اراضی آبی استان به روش‌های نوین آبیاری می‌شوند.

به گزارش ایلنا، کریم ذوالفقاری در پنجمین گردهمایی معاونین بهبود تولیدات گیاهی و مدیران زراعی جهاد کشاورزی‌کشور که در سنندج تشکیل شد با بیان اینکه، ضریب مکانیزاسیون در کردستان بالا است، افزود: رتبه ضریب مکانیزاسیون کردستان در کشور، رتبه دوم را  دارا است.

وی اظهار داشت: ما تلاش داریم که مصرف بهینه آب را در حوزه کشاورزی ترویج و گسترش دهیم و در حال حاضر نزدیک به ۴۰ درصد از اراضی آبی استان به روش‌های نوین آبیاری می‌شوند.

ذوالفقاری با اشاره به افت و ریزش در محصول گندم، تصریح کرد: افت و ریزش در همه استان‌ها وجود دارد که نیمی از آن به جهاد کشاورزی و نیمی دیگر به شرایط جوی و وضعیت آن مربوط است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد: اراضی شیب‌دار، کیفیت نامناسب گندم سال در برخی موارد‌ و کمباین فرسوده و قدیمی خسارت‌های زیادی را به ما خواهد زد و اگر مهندسین ناظر در پهنه‌ بندی‌ها حضور نداشتند اوضاع بسیار سخت‌تر می‌شد.

ذوالفقاری با بیان اینکه میزان مصرف بذر در استان کردستان بیش از ۸۰ هزا  تن است، تصریح کرد: متاسفانه ما تنها ۲۰ هزار تن از این میزان را در استان فرآوری می‌کنیم و این برای استانی مانند کردستان ضعف بزرگی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.