به گزارش ایرنا، عبدالمحمدزاهدی روز شنبه در آیین بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در سنندج با بیان اینکه موقعیت منطقه، وجود سرمایه گذار و حامیان بخش صنعت و معدن سه ضلع توسعه صنعتی در هر منطقه است افزود: کردستان در بخش موقعیت ها از ظرفیت های ملی و جغرافیایی و جهانی برخوردار بوده که در این حوزه می توان به وجود پتانسیل های کشاورزی، معادن، مرز، نیروی انسانی متخصص و ارتباط با سایرکشورها اشاره کرد.
وی گفت: حضور سرمایه گذاران در مناطق نیازمند حمایت جدی است که تمامی مسئولان و نهادها عمومی و دولتی به این نکته واقف هستند اما وجود برخی قوانین دست و پاگیر و سیستم سنتی اداری چالشی برای این هدف بوده که لازم است برای برون رفت از این چالش ها اقدام های قابل توجهی در مقررات زدایی، اصلاح قوانین و استفاده از سیستم نوین اداری انجام شود.
استاندار کردستان همچنین تدوین اسناد توسعه ای را بدون رفع اشکلات زیربنایی و اساسی، ارایه راهکارهای قانونی، تصویب قوانین جدید به روز با نیازهای جامعه و سرمایه گذاران و تغییر ساختار اداری کشور را کاری نیمه تمام عنوان کرد و افزود: در صورت توجه به این نکات در ارایه اسناد توسعه ای می توان بسیاری مشکلات و موانع تولید و سرمایه گذاری را از میان برداشت.

** فرهنگ ایران با تداوم برنامه ریزی و اجرای آن هماهنگ نشده است
به گفته استاندار کردستان، بسیاری از مسئولان و مردم اعتقادی به تداوم و اجرای برنامه ریزی هایی که در گذشته انجام یافته ندارند و این باعث می شود با تغییر مسئولان و دولت ها برنامه ریزی های انجام یافته به فراموشی سپرده شود.
زاهدی افزود: خواست مردم برای روی دادن توسعه از نیازهای اصلی این مهم بوده و تمامی آحاد جامعه نقش مستقیم و غیرمستقیمی در ایجاد توسعه جامعه دارند و هم اکنون نهادهای دولتی و عمومی باید مردم را به سمت ارتقای این فرهنگ سوق دهند.

** کردستان در مسیر توسعه صنعتی قرار گرفته است
استاندار کردستان گفت: استان کردستان هم اکنون در سایه به نتیجه رسیدن تلاش های صورت گرفته در دولت های گذشته و در دولت یازدهم در مسیر توسعه قرار گرفته و اجرای برنامه های گسترده دیگری نیز در دولت تدبیر و امید آغاز شده است.
به گفته زاهدی، بسیاری از صنایع پیشران توسعه در کردستان شکل گرفته است و هم اکنون اقدامات اولیه ایجاد زنجیره فولاد نهایی شده و صنایع پتروشیمی نیز در دست اقدام است.
هم اکنون استان کردستان دارای 790 واحد تولیدی است که از این تعداد 655 مورد دارای پروانه بهره برادری هستند، از 655 واحد دارای پروانه 189 واحد آن از سال 92 تا 95 پروانه خود را دریافته کرده اند.
استان کردستان با 29 هزار کیلومتر مساحت دارای یک‌ میلیون و 500 هزار نفر جمعیت است.
هم اکنون هشت هزار و 500 کیلومتر مربع معادل 30 درصد پهنه استان در دست مطالعه برای اکتشافات معدن است.
3034/6108
** خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشاردهنده:امید بهمنی
** برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان کانال زیر را دنبال کنید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bv
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.