به گزارش ایرنا، زهره سعیدی شامگاه یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت آمار و اطلاعات بنگاه های تولیدی افزود: این معاونت این پایش را برای رتبه بندی استان ها اجرا می کند که در حال حاظر تعداد 12 شاخص را مد نظر قرار داده که در حال پیاده سازی آنها است.
به گفته وی، در زمینه جمع آوری آمار تولید، واحدهای صنعتی در سطح کشور مرحله های مختلفی صورت پذیرفته است که در مرحله اول آن یک هزار واحد صنعتی در کل کشور پایش می شود.
وی با بیان اینکه سهم کردستان در مرحله اول سه واحد تولیدی است اضافه کرد: در مرحله دوم نیز جمع آوری آمار حدود پنج هزار واحد منتخب در کل کشور تعیین شد که در این فاز تعداد واحدهای منتخب کردستان با احتساب تعداد واحدهای فاز یک حدود 34 واحد است.
معاون آمار و فرآوری داده های وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: انتخاب واحدهای منتخب تولیدی براساس فاکتورهای محتلف از جمله ظرفیت تولید، اشتغال، فناوری، صادراتی بودن محصول تولیدی واحد و نوع محصول تولیدی جمع آوری می شود.
سیدی افزود: اطلاعات شناسنامه ای واحدها در ارتباط با سایر سامانه های موجود در کشور و سایر دستگاه ها بعنوان اطلاعات پایه در این پایش قرار می گیرد.
به گفته وی، سامانه بهین یاب به عنوان یکی از بزرگترین سامانه های ملی خدمت رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت است که در حال حاظر نزدیک به 46 فرآیند در این سامانه وجود دارد.
با تلاش های صورت گرفته 769 واحد صنعتی در سال 94 پایش شده که در سه گروه فعال 396 واحد، نیمه فعال 239 واحد و 134 واحد غیرفعال تقسیم شده است.
3034/6108
**خبرنگار: حسن حسین زاده /**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.