به گزارش خبرآنلاین، همایش پیشگیری از اعتیاد در شهرستان سروآباد با محوریت گفتمان سازی و صیانت از خانواده ، با حضور علی مفاخری فرماندار شهرستان سروآباد، ائمه جمعه و جماعات ، علماء و روحانیون ، کریمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان ، روسای ادارات ، انجمن های مردم نهاد عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و اقشار مختلف مردم در سالن ارشاد اسلامی برگزار شد.
فرماندار سروآباد در این همایش ضمن تاکید بر اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر ، گفت : مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم و اراده ملی است و برای مبارزه با معضل مواد مخدر در جامعه نیازمند همت همگانی و اراده عمومی هستیم.
وی با بیان اینکه مواد مخدر مهمترین عامل تهدید امنیت و سلامت افراد جامعه است ، افزود: پس از انقلاب اسلامی با تقدیم تعداد زیادی شهید وهزینه‌های مالی زیادی در راستای مبارزه با مواد مخدر پرداخت شده است.
فرماندار سروآباد گفت : مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر نیازمند بسترسازی فرهنگی و اجتماعی است.
وی معضل اعتیاد و مواد مخدر را یک آسیب جدی دانست و گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مواد مخدر اولویت نخست آسیب های اجتماعی است و در همین راستا مبارزه با اعتیاد باید در اولویت ویژه قرار گیرد.
کریمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان نیز در این همایش گفت : اگر حساسیت نسبت به اعتیاد نباشد نه تنها کمبود دغدغه والدین سبب ایجاد مشکلات مضاعفی می شود و بلکه عدم آشنایی به روابط دوستی فرزندان و بی اطلاعی از رفتارشان تا چند سال موجب پنهان ماندن اختلال مصرف مواد مخدر فرزندان در نزد خانواده‌ها و سخت تر شدن تشخیص و درمان بیماری آنها می‌شود.
وی در پایان افزود: از تلاش ها و زحمات تک تک اعضای شورای هماهنگی خصوصاً سازمان های مردم نهاد شهرستان که در طول سال فعالیت دارند و زحمت می کشند تشکر و قدردانی می کنم و امیدوارم این روند روز به روز افزایش داشته باشد.

در پایان برنامه از برخی سازمان‌های مردم نهاد و فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر تقدیر شد.

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 698245
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.