به گزارش خبرنگار ایرنا، بابک رستم‌پور شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بودجه شهرداری بانه در سال 94 نسبت به 93 حدود 220 درصد افزایش داشت که از 139 میلیارد ریال در سال 93 به 35 میلیارد ریال در سال 94 افزایش یافت تا بتوانیم حرکت جهشی و نهضت عمرانی در این شهر داشته باشیم.
وی گفت: بودجه شهرداری در سال جاری 300 میلیارد ریال بوده که 18 درصد آن کمک‌های دولتی، 10 درصد آن اجاره‌ بهای املاک شهرداری، پنج درصد نوسازی و مابقی هم از عوارض ساخت و ساز است.
وی اضافه کرد: افزایش بودجه 8 تا 10 درصد بود که برای ایجاد یک حرکت برای استفاده از ظرفیت‌های موجود فشاری مثبت بر مجموعه برای تلاش بیشتر در ارتقای بودجه وارد شد و بودجه سال 96 نیز بر همین منوال تدوین شده است.
شهردار بانه ادامه داد: چون اقتصاد در این شهر غیررسمی بود بازخورد اقتصادی برای مدیریت شهری و گردش مالی نداشت.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از تجارت در این شهر از طریق مبادلات مرزی و از مبادی غیررسمی توسط کولبران انجام می‌گرفت همین امر موجب شده که عایدی چندانی برای مدیریت شهری نداشته باشد.
به گفته وی، اعتبارات دولتی نتوانسته در طول تاریخ به ویژه در استان کردستان با توجه به عقب‌افتادگی آن نقش چندانی در توسعه زیرساخت‌ها داشته باشد.
شهردار بانه گفت: در راستای ایجاد خدمات پایدار و ایجاد زیرساخت‌ها از جمله پروژه منطقه گردشگری دوکانان به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری و براساس ظرفیت‌های موجود در بانه تعریف شد که سرمایه‌گذار خارجی نیز جذب کردیم.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بانه شهری مسافرپذیر است، بحث اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی به عنوان محور دوم برنامه‌های شهرداری قرار گرفت تا بافت شهر از کهنگی خارج شود و چهره و لعاب جدید بگیرد.
رستم‌پور اظهار داشت: در همین راستا یک سری پروژه‌های ترافیکی و زیرساختی که بتواند بخشی از مقدمات توسعه متوازن را در شهر فراهم کند، آغاز کردیم.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی در دستگاه‌های اجرایی ما این است که مطالعات آنها کتابخانه‌ای است، گفت: نبود مطالعات میدانی و حرکت بر اساس مطالعات کتابخانه‌ای موجب شده در حوزه اجرای پروژه‌ها و طرح ها با مشکل مواجه هستیم.
شهردار بانه گفت: در سال‌های 94 و 95 از نظر اصلاح هندسی تحول اساسی صورت گرفته و متناسب با رشد جمعیت بوده است.
وی از احداث دو پل در نقاط کور شهر بانه خبر داد و گفت: یکی از این پل ها به نام هنرستان از منطقه غرب به جنوب و هسته مرکزی را متصل کرده است و از طرف شرق نیز پل درخشانی حاشیه شهر در قسمت غرب را به هسته مرکزی متصل کرده است.
رستم‌پور ادامه داد: روزانه 120 تُن زباله در شهر بانه تولید می‌شود که از نظر حجمی، 40 درصد خشک و 60 درصد تر است که 29 درصد آن روزانه بازیافت شده و از چرخه دفن خارج می‌شود.
وی اظهار کرد: کارخانه بازیافت پسماند شهرداری بانه از سال 94 و با 220 میلیارد ریال هزینه آغاز بکار کرد که موجب اشتغالزایی برای 25 نفر شد.
جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کردستان و جنوب آذربایجان غربی در سفری 2 روزه به شهرستان بانه در نشست های تخصصی با شهردار بانه و فرماندار این شهرستان شرکت کردند.
شهر 116 هزتر نفری بانه در 270 کیلومتری شمال سنندج واقع شده است.
3020/7469/6108
**خبرنگاران: زینب طلایی و عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.