محمد دره‌ وزمی روز پنجشنبه در چهلمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن شهدای گُمنام استانداری افزود: این مقدار تسهیلات بانکی در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و در مجموع به 341 مورد تسهیلات به واحدهای تولیدی مشکل دار در بخش صنعت و کشاورزی پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: در مجموع واحدهای معرفی شده از طریق طرح رونق تولید و مراجعه مستقیم یک هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات در راستای رفع موانع تولید به واحدهای تولیدی در کردستان پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: در بحث طرح رونق تولید در بخش صنعت و کشاورزی تا کنون 234 واحد تولیدی موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.
دره وزمی گفت: 737 میلیارد ریال در طرح رونق تولید به واحدهای تولیدی در سال جاری پرداخت شده و در مراجعه مستقیم نیز 107 مورد با اعتباری بیش از 461 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به 155 واحد صنعتی در کارگروه رفع موانع تولید مصوب شده و در عین حال 791 واحد بخش کشاورزی نیز در این کارگروه تصویب و تمامی این واحدها به بانک‌های عامل معرفی شده اند.
وی افزود: تعدادی از این واحدها که از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به بانک‌های عامل معرفی شده بودند بنا به دلایل مختلف از جمله بالا بودن سود تسهیلات بانکی، عدم توانایی در بازپرداخت اقساط و عدم توانایی در تهیه ارائه ضمانت بانکی از دایره دریافت تسهیلات حذف شدند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: واحدهایی که دارای توجیه اقتصادی و صادرات محور باشند و دارای مشکل نقدینگی هستند بی شک، در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات آنها مرتفع می شود.
هم اکنون 650 واحد تولیدی از 757 واحد استان با هشت هزار و 200 کارگر به صورت کامل فعال بوده و بقیه نیز نیمه فعال هستند.
3020/6108
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.