سلیم کریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مبازره با مواد مخدر و فرهنگ سازی در جامعه، در واقع نیازمند حضور بیشتر مردم در قالب سازمان های مردم نهاد، برای اجتماعی شدن این مسئله و همچنین نیازمند حمایت های دولتی است.
وی گفت: بیش از یک هزار برنامه با موضوع مواد مخدر و راهکارهای مبارزه با این مسئله مهم، در استان کردستان در حال اجرا است و امیدواریم با مشارکت های مردم، گام های موثری را در این مبارزه برداریم.
او اظهار کرد: زمانی که مردم مجری چنین برنامه هایی در جامعه باشند، با سرعت و دقت بیشتری می توان در راه پیشگیری و درمان اعتیاد، حرکت کرد.
وی با اشاره به استقبال گسترده مردم در همایش اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و صیانت از خانواده گفت: حضور حداکثری مردم در چنین همایش هایی نشان از این مسئله را دارد که مردم هم خواستار مبارزه و ریشه کنی بیماری اعتیاد در جامعه هستند و می توان با آموزش ها و مدیریت مسئولین، اقدامات اساسی را در این زمینه به سرانجام رسانید.
کریمی استقبال جوانان و حضور آنان در برنامه آگاهی بخشی را نوید بخش خواند و تاکید کرد: این جمعیت آسیب پذیر وقتی با آگاهی کامل با مسایل و ناهنجاری های جامعه مواجه شود، بعلت داشتن مصونیت قبلی خیلی زود متوجه خطر خواهد شد و این بهترین راه مبارزه پایدار است.
وی ادامه داد: حضور بیشتر مردم و مسئولین در اجرای برنامه های سالم سازی و مصون بخشی جامعه در بیجار مطلوب است و این امر موفقیت های خوبی را به ارمغان آورده است.
وی تاکید کرد: در مسئله مهم اعتیاد و مواد مخدر ستاد شهرستان بیجار با همراهی مردم، خانواده ها، گروه های مردمی و انجمن های فعال در آگاهی بخشی به مردم، جوانان و خانواده ها توانسته است فضایی را در بیجار بوجود آورد که می توان اعلام کرد: بیجار پاک تر از برخی شهرهای کشور و کل استان کردستان است.
این مسئول فعال در عصه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: شهرستان بیجار می تواند سرمشق و الگوی دیگر شهرهای استان و برنامه ریزان قرار گیرد و از این طریق نیز می تواند نواقص و نقاط قوت کار را احصاء کرد.
شهرستان بیجار با جمعیتی حدود 90 هزار نفر در شرق استان کردستان واقع شده است.
7350/6108
**خبرنگار: سید باقر سبحانی /**انتشار دهنده: امید بهمنی
**برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.