حمیدرضا وزیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه در هفته‌های آینده برداشت گندم در دیواندره آغاز می‌ شود، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال در مجموع 75 هزار تن گندم از مزارع دیواندره برداشت شود که 60 هزار تُن آن مازاد بر مصرف کشاورزان است.
وی ادامه داد: سطح زیرکشت اراضی گندم در شهرستان دیواندره 90 هزار هکتار است که سال گذشته بیش از 115 هزار تن گندم تولید شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیواندره افزود: امسال به دلیل کاهش میزان بارندگی و سرمای زودرس پاییزه و بهاره، شاهد کاهش میزان تولید گندم در شهرستان خواهیم بود.
وزیری گفت: برداشت گندم در شهرستان دیواندره تا اواسط شهریور ادامه خواهد داشت و در این راستا حدود 350 دستگاه کمباین مشغول فعالیت خواهد بود.
مدیر جهاد کشاورزی دیواندره به فعالیت‌های این مدیریت در راستای مقابله با سن و علف‌های هرز در مزارع گندم این شهرستان اشاره کرد و گفت: 37 هزار هکتار از گندم زارهای شهرستان دیواندره علیه سن سمپاشی شده و در سطح 15 هزار هکتار نیز با علف‌های هرز مقابله شده است.
وی بیان کرد: 10 مرکز خرید شامل شرکت‌های تعاون روستایی، انبارهای غله، 2 سیلوی گندم و کارخانه آرد برای تحویل و خرید گندم‌ مازاد بر نیاز کشاورزان دیواندره‌ای در نظر گرفته شده است.
وزیری گفت: سامانه ای برای کشاورزان طراحی شده که کشاورزان باید در آن سامانه ثبت نام کنند.
وی اظهار کرد: به دلیل کشت زودهنگام نخود در شهرستان و استفاده از رطوبت زمین، امسال وضعیت این محصول در شهرستان دیواندره بهتر است.
7353/6108
**خبرنگار: منصور محمدی/** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.