به گزارش ایرنا، سید جمیل احمدی روز سه شنبه در کارگروه اشتغال کردستان در سالن شهدای دولت در استانداری افزود: در طرح اشتغال فراگیر کشور 970 هزار شغل جدید در سال جاری اجرا می شود که طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی بخشی از این طرح است و تلاش می شود تا پایان سال 40 هزار شغل از این روش ایجاد شود.
به گفته وی، طرح مهارت آموزی برای ایجاد بسترهای لازم اشتغال مولد و پایدار، تثبیت مشاغل موجود و حفظ مشاغل سنتی و بومی هر منطقه با استفاده از توان بخش های غیر دولتی و ارایه آموزش های مختلف فنی و حرفه ای اجرا می شود.
وی مدت زمان این کلاس ها را حداقل 80 ساعت و حداکثر یک سال برای افراد 15 تا 23 سال عنوان کرد و افزود: بر اساس توزیع شهرستانی طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی بانه 100 نفر، بیجار 80 نفر، دهگلان 50، دیواندره 50 نفر، سروآباد 25 نفر، سقز 200 نفر، سنندج 375 نفر، قروه 130 نفر، کامیاران 90 نفر و مریوان 100 نفر است.
برنامه اشتغال فراگیر کشور در ستاد اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده و برای اشتغالزایی 970 هزار نفر در سال جاری، هدفگذاری شده است.
این طرح شامل طرح های کارورزی، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، مشوق های کارفرمایی و توسعه رسته های منتخب است.
طرح های اشتغال زایی حمایتی ویژه توانجویان بهزیستی و مددجویان کمیته امداد از دیگر بخش های این طرح است.
اعتبارات مورد نیاز این هدف از طریق صندوق توسعه ملی تامین و تا 15 تیر ابلاغ می شود. بانک مرکزی نیز موظف شده نسبت به تعیین سهمیه تسهیلات بانکی مورد نیاز به میزان 200 هزار میلیارد ریال و ابلاغ به شبکه بانکی ظرف مدت 10 روز اقدام کند.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، جمعیت کردستان یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر است که از این تعداد 70.8 درصد در مناطق شهری و 29.2 درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.
3034/6108
**خبرنگار: حسن حسین زاده /**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.