به گزارش ایرنا بهرام نصراللهی زاده روز دوشنبه در سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به ابلاغ لایحه بودجه سال 96 افزود: درسال جاری جهش بسیار خوبی در بودجه استانی اتفاق افتاده به طوری که علاوه بر شد 151 درصد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه استانی، بودجه استانی کردستان نیز نسبت به سال 95 حدود بیش از پنج برابر رشد یافته است.
وی همچنین از افزایش اعتبارات موضوع قانون استفاده متوازن از امکانات کشور در استان خبرداد و گفت: اعتبارات استانی در این بخش در سال 95 مبلغ یک هزار و 970 میلیارد ریال بوده که در سال جاری به به 2 هزار و 910 میلیارد ریال رسیده و 47 درصد افزایش داشته است.
به گفته وی، در توزیع شهرستانی بودجه سال 96 در این جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان انجام می شود که در آن علاوه بر نگاه ویژه به حوزه های آب و حمل و نقل، نگاه ویژه ای به موضوع تولید واشتغال شده است.
به گفته وی در بودجه امسال توجه خاصی به حوزه تربیت بدنی و حوزه ورزش مدارس و آموزش و پرورش شده است.

** کردستان در نرخ رشد اعتبارات استانی، استان دوم کشور است
نصراللهی زاده خاطرنشان کرد: استان کردستان در نرخ رشد اعتبارات استانی، استان دوم کشور بوده و 151 درصد رشد اعتبارات استانی بیانگر نگاه ویژه دولت به استان است.
به گفته وی، اعتبارات پروژه های ملی خاص استان کردستان از محل اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور در سال 96 نیز حدود پنج درصد رشد داشته است.
نصراللهی زاده افزود: میزان اعتبارات پروژه های ملی دارای ردیف در قانون بودجه در سال 95 یک هزار و 310 میلیارد ریال بوده که درسال 96 این میزان با پنج درصد رشد به یک هزار و 380 میلیارد ریال رسیده است.
وی از اختصاص حدود یک هزار و 500 میلیارد ریال برای سایر طرح های ملی و استانی ویژه و نیز بیش از یک هزار و 400 میلیارد ریال برای راه آهن همدان – سنندج خبر داد.

** برنامه های توسعه ای استان باید در شورای برنامه ریزی و توسعه مصوب شود
به گفته رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان شورای برنامه ریزی و توسعه استان متولی همه برنامه های توسعه استان بوده و همه اسناد توسعه استان باید توسط این شورا مصوب شود.
وی افزود: عالی ترین شورایی که مرجع تصمیم گیری در مورد استان بوده، شورای برنامه ریزی و توسعه است و براساس احکام دائمی برنامه های توسعه، موضوعات مرتبط با سرمایه گذاری های تجارت خارجی توسط شورای برنامه ریزی استان مصوب خواهد شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با بیان اینکه استان کردستان دارای ظرفیت بزرگ مرز برای جذب سرمایه گذاری خارجی است گفت: انتظار می رود سال 96 سالی موفق در جذب سرمایه گذاری خارجی باشد.
دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان ادامه داد: اولویت های شهرستان های استان در سازمان مدیریت احصا شده و به دلیل محدودیت منابع دولتی، مدیران باید در هزینه کرد آن و نظارت بر آن دقت زیادی داشته باشند.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، جمعیت کردستان یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر است که از این تعداد 70.8 درصد در مناطق شهری و 29.2 درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.
3034/6108
**خبرنگار: حسن حسین زاده /**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.