به گزارش خبرنگار ایرنا احمد فعله گری روز دوشنبه در آئین کلنگ زنی پروژه گازرسانی به روستای گلین شهرستان سنندج افزود: برای ارتقاء خدمات گازرسانی در شهرستان سنندج 52 پروژه تعریف شده و در حال حاضر عملیات گازرسانی در 21 روستا فعال بوده و کارهای مطالعاتی و برگزاری مناقصات برای 31 روستای دیگر این شهرستان در حال پیگیری است.
وی اظهار کرد: برای گازرسانی به 21 روستای فعال این شهرستان حدود 250 میلیارد ریال اختصاص یافته که این میزان سرمایه از منابع داخلی شرکت ملی گاز تامین شده است.
وی گفت: با اتمام پروژه گازرسانی به 21 روستا در شهرستان سنندج پیش بینی می شود 140 کیلومتر عملیات شبکه گذاری اجراء شده و تعداد 2 هزار و 500 انشعاب نصب می شود.
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان افزود: با اجرای پروژه گازرسانی به روستای گلین، 25 کیلومتر خط تغدیه در مسیر کوهستانی، شیب دار و صعب العبور اجراء شده که نیاز است برای 18 کیلومتر آن مسیر و جاده سازی صورت گیرد و هزینه ای بیش از 50 میلیارد ریال برای شرکت گاز استان کردستان در بر دارد.
فعله گری ادامه داد: با اتمام این پروژه ها تا پایان سال جاری ضریب نفوذ در بخش جمعیت روستایی شهرستان سنندج ارتقاء یافته و به 83 درصد افزایش می یابد در حالیکه ضریب نفوذ در جمعیت شهری این شهرستان 100 درصد است.
وی با بیان اینکه روشن شدن شعله گاز در هر روستا از مهاجرت مردم به شهرها جلوگیری می‌کند، افزود: توسعه عدالت اجتماعی عملیات پروژه گازرسانی در روستاهای استان با شتاب بیشتری در حال پیگیری است تا نسبت نفوذ در 2 بخش شهری و روستایی موازنه شود.
وی اظهار کرد: اجرای هر پروژه رفاهی بویژه اجرای پروژه های گاز طبیعی در استان نیاز به همکاری ادارات و همراهی مسئولین استانی دارد .
هم اکنون 100درصد از جمعیت شهری استان کردستان و شهرستان سنندج از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.
شهرستان سنندج دارای 201 روستای دارای سکنه است که از این تعداد قابلیت گاز رسانی به 186 روستا وجود دارد.
در حال حاضر 113 روستا از نعمت گاز طبیعی برخورداراست و هم اکنون نفوذ گاز طبیعی در بخش روستایی شهرستان 69 درصد است.
شرکت گاز استان کردستان دارای 456 هزار مشترک در بخش های خانگی، تجاری و صنعتی است.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.