به گزارش خبرنگار ایرنا، خلیل فعله گری روز یکشنبه در نشست کمیته خرید گندم در فرمانداری قروه افزود: پیش بینی می شود در سال جاری 82 هزار هکتار گندم آبی و دیم در این شهرستان کشت شود و با توجه به کاهش بارندگی و سرمای شدید برداشت گندم نسبت به سال گذشته حدود 50 هزار تُن کاهش داشته باشد.
به گفته وی سال گذشته 170 هزار تُن گندم از 82 هزار هکتار اراضی گندم آبی و دیم برداشت شد.
فعله گری افزود: هزار و 500 هکتار جو در شهرستان قروه کشت می شود که پیش بینی می شود خرید آن به هزار تُن برسد.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان قروه از کشت 670 هکتار محصول کلزا نیز خبر داد و گفت: باتوجه به شرایط جوی پیش بینی می شود این محصول در 140 تا 150 هکتار برداشت و 350 تن خریداری شود.
فعله گری تاکید کرد: در سال جاری 40 اکیپ ناظر بخش خصوصی و دولتی از کارشناسان مجرب در امر مبارزه با سن در مزارع این شهرستان مشغول فعالیت هستند و 2 اکیپ معاون فنی نیز قرار است بر کار کمباین ها نظارت کنند و از فعالیت ریزش زیاد و نامتعارف کمباین ها جلوگیری کنند.
وی با اشاره به مبارزه سن و علف هرز گفت: در سال جاری در مرحله اول 17 هزار هکتار مبارزه با سن و 32 هزار هکتار مبارزه با علف هرز انجام شد و در مرحله دوم 17 هزار هکتار علیه پوره سن مبارزه شده است.
به گفته فعله گری حدود 300 دستگاه کمباین بومی و مهاجر کار برداشت گندم را انجام می دهند که باید تمهیدات برای تامین و توزیع به موقع سوخت کمباین داران و تراکتورداران توسط ادارات متولی، شرکت نفت و سازمان تعاون روستایی فراهم شود.
مدیرکل تعاون روستایی کردستان نیز در این نشست گفت: سال گذشته از مجموع 850 هزار تن گندم خریداری شده 60 درصد گندم توسط تعاون روستایی استان خریداری شده است.
احمد زکریایی نژاد با اشاره به اینکه از 850 هزار تن خرید گندم در کردستان توسط این نهاد 90 هزار تن آن در شهرستان قروه در 13 مرکز خرید گندم اداره تعاون روستایی خریداری شده است.
وی توجه به کیفیت گندم خریداری شده را عامل مهمی در رفع مشکلات بخش تولید دانست و گفت: توجه به مراکز خرید به عنوان زیرساخت های کشاورزی ، نگهداری و توسعه مراکز خرید و بالا بردن ظرفیت آن ها عوامل مهمی در کیفیت این محصول دارد.
7345/6108
**خبرنگار: سارا صالحی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.