به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ عیسی گوهری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این دوربین ها سرعت متوسطه عبور خودرو از 2 دوربین را می سنجند و سرعت بالاتر از سرعت مطمئنه را ثبت می کند.
وی با اشاره به اینکه این دوربین ها نقش مهمی در رعایت سرعت مطمئنه خواهد داشت اضافه کرد: سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) نیز امسال راه اندازی شده است که تمام حرکات راننده های خودروهای سنگین از جمله اتوبوس را ثبت می کند.
وی ادامه داد: با راه اندازی این سامانه موقعیت خودرو به صورت دقیق ردیابی می شود بنابراین تنها در مبدا و مقصد نیاز به ثبت ساعت است.
گوهری گفت: این سامانه حتی رانندگی بیش از میزان تعیین شده را به صورت هشدار به راننده تذکر می دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز طرح تابستانه پلیس راه در کردستان اظهار کرد: این طرح تا اول مهر امسال ادامه خواهد داشت.
رئیس پلیس راه کردستان افزود: در سال گذشته میزان تلفات تصادفات جاده ای 27 درصد کاهش پیدا کرد.
گوهری با بیان اینکه در نوروز امسال نیز شاهد کاهش 50 درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده ای در کردستان بوده ایم، ادامه داد: میزان تلفات در سه ماهه گذشته از ابتدای امسال 10 درصد کاهش یافته است.
وی 40 درصد تصادفات جاده ای در کردستان را ناشی از واژگونی دانست که به علت سرعت بالا روی می دهد.
وی با اشاره به اینکه 30 تا 40 درصد حوادث رانندگی در جاده ها مربوط به خودروهای مربوط به مسافران است، گفت: در استان کردستان آزاد راهی وجود ندارد، کمتر از 15 درصد بزرگراه وجود دارد و بیشتر جاده های استان نیز کاربری ترانزیتی دارد.
6108
**خبرنگار: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.