رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سنندج گفت: جهت ارائه خدمات مطلوب به مسافران باید نهاد های متولی گردشگری در اجرایی شدن سفرهای تابستانه بسیج شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کوروش قادری امروز در اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفرهای تابستان که در فرمانداری تشکیل شد با بیان اینکه عمده فعالیت های ستاد در ایام نوروز انجام می شود اما سفرهای تابستان نیز برای ایرانیان جایگاه والایی دارد افزود: از این نظر می طلبد ساز و کار جدی برای ارائه خدمات شایان به مسافران و گردشگران لحاظ شود تا خاطره ای خوب از کردستان در اذهان باقی بماند.

وی گفت: طبق آمار در سال گذشته شهر سنندج جزو 10 شهرستان برتر در زمینه ارائه خدمات مطلوب به مسافران معرفی شد لذا بایستی امسال برای رسیدن به جایگاه رفیع تر همه نهادهای متولی گردشگری در اجرایی شدن سفرهای تابستانه بسیج شوند.

قادری تاکید کرد: به منظور ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران برنامه ریزی مدونی صورت گرفته که نظارت بر تاسیسات و موسسات گردشگری یکی از این برنامه هاست.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سنندج ادامه داد: اجرای تورهای استان گردی و تورهای خاص، اطلاع رسانی و تبلیغات و راهنمایی مسافران و گردشگران، نظارت بر سرویس های بهداشتی و نمازخانه های بین راهی، افزایش ساعت فعالیت موزه ها جهت بازدید، به نمایش گذاشتن بازی های بومی و محلی، تشکیل نمایشگاه های اجتماعی و فرهنگی و معرفی روستاهای با قابلیت گردشگری نیز از مهم ترین برنامه هایی است که در دستور کار ستاد قرار می گیرد.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج با بیان اینکه امسال ناحیه یک سنندج مسئولیت اسکان مسافرین را برعهده گرفته است افزود: با توجه به گسترده بودن بازه زمانی پذیرش در تابستان این ناحیه و چنانچه جوابگوی حجم زیاد مسافران نباشد ناحیه دو سنندج نیز پذیرای مسافران خواهد بود.

سید فواد حسینی اظهار داشت: مدارس تحت پوشش ناحیه یک مجهز به امکانات رفاهی مناسبی از جمله پارکینگ و کلاس های تازه ساختی است که منجر به رضایتمندی مسافران می شود.

 مدارس آموزش و پرورش  تنها مکانی است  که بیشترین مسافران را در خود جای داده است   این درحالی است که سایر مراکز خدماتی چندان گنجایش جذب مسافران را ندارند بنابراین می طلبد تدابیر مهمی در این راستا اتخاذ شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.