محمد راشد مدرس گرجی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نگهداری مستمر شبکه راه ها، عملیات آشکارسازی نقاط پرتصادف شناسایی شده استان اولویت کاری حوزه راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ٢٨ نقطه پرتصادف استان آشکار سازی شده است، 2 هزار کیلومتر عملیات شانه سازی راه های آسفالته استان و نیز حدود ٨٠٠ کیلومتر عملیات تسطیح و رگلاژ راه های شنی روستایی انجام گرفته و ادامه آن نیز در حال اجرا است.
وی گفت: هم اکنون جلسات بررسی و مطالعه نحوه اصلاح این نقاط نیز با همکاری مهندسین مشاور تعیین شده از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور نیز آغاز شده است.
وی با اشاره به آغاز سفرهای تابستانی بعد از فصل امتحانات و ماه مبارک رمضان افزود: برنامه ریزی لازم برای احیای خط کشی راه ها، بازسازی و نصب علایم عمودی، نگهداری چراغ های روشنایی و ترافیکی و نصب حفاظ ها نیز در برنامه کاری قرار گرفته است.
وی با اشاره به پشت سر گذاشتن زمستان سخت و پربارش در استان که خسارت زیاد به رویه های آسفالتی وارد کرده است گفت: بمنظور فراهم کردن بستر ایمن و روان برای تردد کاربران راه ها برنامه ریزی لازم در زمینه عملیات درزگیری، بهسازی و روکش آسفالت راه ها انجام شده است در این راستا اجرای آسفالت های حفاظتی و کم هزینه در دستور کار قرار گرفته است.
وی آغاز عملیات نگهداری ابنیه فنی ،شامل تنقیه پل ها و دیگر اقدامات نگهداری را از دیگر پروژه های عنوان کرد و افزود: هم اکنون بازسازی اساسی ٢٠ دستگاه از ماشین آلات راهداری نیز آغاز شده است و هم اکنون سیاستگذاری های لازم در راستای کاهش تلفات رانندگی در استان بعمل آمده است.
وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای انجام این امور ٧٠٠ میلیارد ریال پیش بینی شده است با توجه به پیگیری های صورت گرفته از محل منابع اعتباری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و نیز منابع استانی تامین اعتبار خواهد شد.
در استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه وجود دارد که 90 درصد این راه ها در مناطق کوهستانی و تپه ماهور واقع شده است.
کردستان با 28 هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.