به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، اقبال شانظری در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان که امروز به ریاست استاندار و با حضور سایر اعضای شورا در محل سالن جلسات شهدای گمنام استانداری با دستور کار شروع طرح آمار برداری سراسری منابع آب و همچنین تاثیر طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب بر دشت های شرقی استان تشکیل شد، گزارش جامعی در زمینه طرح آماربرداری منابع آب ارایه کرد و گفت: آماربرداری منابع آب هر پنج سال یک بار در سراسر کشور انجام می‌شود و هدف از آن تعیین میزان مصرف و برنامه ریزی برای آینده است.

وی ضمن بیان ویژگی‌های طرح و مراحل اجرای آن خواستار همکاری سازمان‌های مرتبط و ذینفع با اجرای طرح شد و وظایف دستگاه‌ها را در این خصوص تشریح کرد.

استاندار کردستان هم در ادامه، ضمن تاکید بر دستور کار و گزارشات ارایه شده توسط شرکت آب منطقه‌ای گفت: آماربرداری منابع آبی باید با دقت انجام شود و نظارت لازم جهت درستی انجام کار به عمل آید همچنین نظرات کارشناسی سازمان‌های مرتبط با این طرح نیز موردنظر واقع شود .

عبدالمحمد زاهدی همچنین گفت: چالش آب از مهمترین چالش‌های پیش روی کشور و خاورمیانه است و تعادل بخشی منابع آب و احیاء آب خوان‌ها ضمن اینکه اقدامی مشترک بین سازمان‌های مختلف است بایستی با قدرت تمام تداوم یابد و قطعا آمار برداری به تعادل بخشی و احیاء منابع آبی و برنامه ریزی بهتر کمک می‌کند .

در پایان جلسه مبارکی مدیر دفتر مطالعات شرکت آب منطقه‌ای نیز گزارشی در زمینه اثرات طرح احیاء و تعادل بخشی بر آبخوان‌های محدوده مطالعاتی شهرستان‌های قروه و دهگلان ارایه کرد و گفت: خوشبختانه این طرح، اثرات مثبتی بر وضعیت منابع آب زیرزمینی این دشت‌ها داشته است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 677143
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.