به گزارش ایرنا، در این دیدار که جای بسیاری از شاعران سرشناس و هنرمندان عرصه های مختلف کامیاران خالی بود از سوی حاضران در این دیدار بر حضور بیشتر هنرمندان و شاعران در چنین حرکت های تاکید شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران در این دیدار گفت: از این پس بنا داریم با همکاری خود هنرمندان چنین برنامه هایی را ادامه دهیم چرا که معتقدیم بهترین شیوه برای رشد فرهنگ در جامعه ایجاد همین همدلی هاست.
زبیر حسین پناهی افزود: در این برنامه علاوه بر قدردانی از این هنرمند گرامی حامل پیام ایجاد پل دوستی میان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با دیگر هنرمندان شهرستان هستیم و امیدواریم بتوانیم به مرور از دیگر چهره های سرشناس شهرستان دیدن و تقدیر کنیم.
در این برنامه که بحث ها و همفکری های خوبی در زمینه ایجاد همدلی و تداوم حرکت های این چنینی از سوی فرماندار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و میرزا علی ویسی صورت گرفت.
در ادامه چند قطعه شعر از میرزا علی ویسی به وسیله خود او خوانده شد که بسیار مورد تشویق حضار قرار گرفت.
میرزاعلی ویسی از شعرای معاصر کامیاران است که تاکنون بالغ بر هزاران بیت شعر در قالب کلاسیک و با موضوع های اجتماعی, فرهنگی و محیط زیست سروده است که در دفاتر جداگانه ای نگه داری می شود.
این شاعر توانایی کامیارانی بنا به دلایل فراوانی و از جمله عدم توان مالی نتوانسته تاکنون اشعارش را چاپ کند اما از طریق انجمن ادبی شیوا شهر کامیاران چندین شعر وی در جراید و فضای مجازی منتشر شده است.
شعر میرزا علی ویسی با تکیه بر اداب و رسوم کامیاران نگاشته شده و این اشعار دارای وزن خاص بوده به گونه ای که رگ موسیقی واژه ها را می توان در آن احساس کرد.
این شاعر خوش قلم از ابتدای تشکیل انجمن ادبی بابامردوخ روحانی متخلص به شیوا در ابتدای دهه 70 در جلسات شعرخوانی و نقد و بررسی حضور داشته و به راهنمایی مشتاقان به شعر و ادبیات پرداخته است.
وی در چند سال گذشته به علت بیماری خانه نشین شده و فعلا توانایی خلق آثار ادبی را از دست داده است.
در این دیدار بنا شد که با همت اعضای انجمن ادبی و با همکاری فرزند میزا علی تعدادی از اشعار این شاعر برای چاپ آماده شود.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/ 3020
**خبرنگار: ژاله گرگانی**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.