کریم شریفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی 60 کندوی زنبور عسل با لوازم جانبی به صورت رایگان بین 25 نفر از کشاورزان روستای منیجلان بخش نمشیر بانه که در دوره های زنبورداری شرکت کردند توزیع شد.
وی اظهار کرد: برای تهیه این تعداد کندوی زنبورعسل 160 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده که به صورت رایگان بین کشاورزان روستای منجیلان به صورت رایگان توزیع شد.
شریفی گفت: وجود گونه های مختلف گیاهی، جنگلها و مراتع سرسبز بانه بهترین شرایط را برای توسعه فعالیت های زنبورداری فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه بانه رتبه چهار استان در تولید زنبورعسل را کسب کرده است افزود: هم اکنون در بانه یک شرکت تعاونی زنبورداری فعال است و بیش از 12 هزار کلنی زنبور عسل در بانه وجود دارد.
وی به راه های تحقق شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتیٰ؛ تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: یکی از راه های تحقق شعار سال استفاده بهینه از ظرفیت ها و امکانات موجود در راستای اشتغالزایی پایدار در بخش کشاورزی بوده که جهاد کشاورزی بانه در سال جاری به منظور تحقق این اهداف برنامه های را در دستور کار خود قرار داده است.
وی اظهار کرد: جهاد کشاورزی علاوه بر آموزش برگزاری دوره های آموزشی و توزیع کندوهای عسل به صورت رایگان آماده اعطای تسهیلات بانکی به متقاضیان خود اشتغالی در زمینه تولید زنبور عسل است.
وی گفت: یکی از اهداف و سیاست های سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری آموزش زنبورداران حرفه ای در راستای تولید ژله، رویال، موم، دانه و گرده است که به مراتب این محصولات ارزش بیشتری نسبت به عسل دارند و در افزایش درآمد زنبور داران تاثیر گذار است.
وی پرورش زنبور عسل و تولید فرآورده های عسل را از مشاغل درآمدزا برشمرد و گفت: هم اکنون زنبور داری یکی مشاغل درآمد زا محسوب می شود و طرفداران زیادی بویژه در بین کشاورزان و روستاییان دارد.
شریفی با اشاره به سایر فواید وجود زنبور عسل در مزارع گفت: وجود پنج کندوی زنبور عسل در حاشیه مزارع می تواند محصول زارعی و باغی را سه برابر افزایش دهد.
بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/ 3020
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.