رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات به 341 واحد تولیدی در بخش صنعت و کشاورزی پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا، محمد دره‌وزمی با بیان این مطلب افزود: در مجموع واحدهای معرفی شده از طریق طرح رونق تولید و مراجعه مستقیم یک‌هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات در راستای رفع موانع تولید به واحدهای تولیدی در کردستان پرداخت شده است.

 وی تصریح کرد: در بحث طرح رونق تولید در بخش صنعت و کشاورزی تا کنون 234 واحد تولیدی موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

وی با بیان اینکه مبلغ 740 میلیارد ریال در طرح رونق تولید به واحدهای تولیدی در سال‌جاری پرداخت شده است، افزود: در مراجعه مستقیم نیز 107 مورد تسهیلات با صرف اعتباری بالغ بر 460 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

در مجموع 341 مورد تسهیلات به واحدهای تولیدی در بخش صنعت و کشاورزی پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت موجود انتظار ما بیشتر از این مبالغ بود که امیدواریم با همکاری بانک‌ها در سال‌جاری سهم بیشتری از اعتبارات محقق شود تا مشکل اکثر واحدهای تولیدی مرتفع شود.

دره وزمی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به 155 واحد صنعتی در کارگروه رفع موانع تولید مصوب شده است گفت : در عین حال 791 واحد بخش کشاورزی نیز در این کارگروه تصویب و تمامی این واحدها به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

وی افزود: تعدادی از این واحدها که از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به بانک‌های عامل معرفی شده بودند بنا به دلایل مختلف از جمله بالا بودن سود تسهیلات بانکی، عدم توانایی در بازپرداخت اقساط، عدم توانایی در تهیه ارائه ضمانت بانکی و غیره از دایره دریافت تسهیلات حذف شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با پایش صورت گرفته و بررسی‌های برخی از واحدهای تولیدی که با بخش مسکن در ارتباط هستند تا زمانی که بخش مسکن از رکود خارج نشود، بازار فروش آنچنانی نخواهند داشت.

وی اظهار کرد: اگر این رکود نباشد، این واحدها دارای توجیه اقتصادی هستند اما مشکل آنها با سرمایه در گردش و تزریق پول حل نمی‌شود.

دره‌وزمی‌خاطرنشان کرد: واحدهایی که دارای توجیه اقتصادی و صادرات محور باشند و مشکل نقدینگی دارند مشکل آنها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید رفع می‌شود.

به گفته وی، طرح تامین مالی بنگاه‌های تولیدی در بخش صنعت و معدن در سال‌جاری طبق روال گذشته ادامه دارد و متقاضیان از طریق سامانه بهین‌یاب می‌توانند نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند./

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.