علی اکبر یساقی شامگاه چهارشنبه در حاشیه برگزاری جشن گلریزان برای زندانیان کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این مددجویان هم اکنون در زندان های کشور در حال تحمل حبس خود هستند افزود: در ماه مبارک رمضان برگزاری 290 جشن گلریزان در سراسر کشور برنامه ریزی شده است.
به گفته وی، پیش بینی می شود در این جشن ها بیش از 400 میلیارد ریال اعتبار از محل کمک های خیرین جمع آوری شود تا مقدمات آزادی برخی از مددجویان ندامتگاه های کشور فراهم شود.
نائب رئیس هیات مدیره ستاد دیکه کشور ادامه داد: در سال 95 بیش از 350 میلیارد ریال کمک های مردمی در جشن های مختلف و کمک های خیران به ستاد ها جمع آوری شده و میزان گذشت شاکیان از حقوق خود نیز از مرز سه هزار میلیارد ریال گذشت.
وی افزود: با این میزان اعتبار حدود 9 هزار مددجوی جرایم غیر عمد به آغوش خانواده های خود باز گشتند و امسال نیز پیش بینی می شود تعداد آزادی ها از این میزان عبور کند.
وی با اشاره به اینکه ستاد دیه کشور هم اکنون بیست و پنجمین سال خدمت خود را سپری می کند گفت: در این مدت بیش از 805 هزار مددجوی ندامتگاه های کشور از طریق کمک های مردمی آزاد شده اند.
به گفته یساقی، تمام تلاش موسسان و مسئولان در ستاد دیه از بدو تاسیس تاکنون که ستاد دیه با ماهیت مردمی بودن فعالیت خود را ادامه دهد و این ستاد از افرادی حمایت می‌کند که محکومیت‌های قطعی در مورد مددجویان صادر شده و در مرتبه بعدی حمایت و مساعدت از این افراد منجر به استخلاص یک زندانی می‌شود.
ستاد دیه کشور در ماه مبارک رمضان سال 1369 اولین جشن گلریزان را برای آزادسازی مددجویان زندان های کشور برپرا کرد و همان سال به صورت سالانه این سنت حسنه خود را با کمک خیران انجام می دهد.
ستاد دیه کردستان نیز در سال 1378 تاسیس و در سال 1380 فعالیت رسمی خود را به عنوان بک موسسه خیریه و مردم نهاد با هدف کمک به آزادی مددجویان جرایم غیر عمد استان از جمله تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی، چک های بلامحل غیر کلاهبرادری و محکومیت های مالی از جمله مهریه و نفقه شروع کرده است.
ستاد دیه کردستان از سال 1380 تا پایان 1395 زمینه آزادی سه هزار و 55 نفر را مهیا کرده و علاوه بر آن 268 نفر نیز از محل سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب در سال 1388 به استان و 159 نفر نیز محل سفرهای رئیس جمهوری به کردستان از بند زندان رها شده اند.
هم اکنون 277 مددجوی زندان های استان کردستان در انتظار کمک های خیرین هستند تا 220 میلیارد ریال جریمه آنان پرداخت یا از سوی شاکیان خصوصی بخشوده و به آغوش خانوده های خود بازگردند.
3034/ 3020
** خبرنگار: حسن حسین زاده / ** انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.