جلال خلیلی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح اطعام نیازمندان از ابتدای ماه مبارک رمضان با دعوت از خیرین شروع شده که زمینه را برای حضور مستقیم مردم در برنامه های ماه مبارک رمضان فراهم کرده است.
خلیلی با بیان اینکه اطعام نیازمندان به صورت بسته های غذایی خشک و آماده توزیع می شود اظهار کرد: در طرح اطعام، همه نیازمندان از آن بهره مند می شوند و هدف ما حمایت از همه نیازمندان است.
وی گفت: در بحث طرح اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان سه سفره افطاری با حضور 300 نفر از مددجویان کمیته امداد برپا می شود و برای یکی از افطاری ها جمعیتی بیش از 400 نفر پیش بینی شده که با غذای گرم از مددجویان و نیازمندان پذیرایی می شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به توزیع سبد خوراکی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و ادامه داد: توزیع سبد خوراکی یکی دیگر از برنامه های طرح اطعام نیازمندان است که مواد غذایی مانند گوشت، برنج و حبوبات به صورت سبد کالا در بین خانواده های نیازمند توزیع می شود.
وی با اشاره به اهمیت مشارکت عمومی مردم در بحث اطعام نیازمندان گفت: اجرای این برنامه ها با حضور مردم و خیرین شهرستان پربارتر برگزار می شود.
وی طرح اکرام ایتام را یکی دیگر از طرح های ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: طرح اکرام ایتام از سرفصل برنامه های ماه مبارک رمضان است و هدف این طرح حمایت از کودکان بی پرستی است که حامی مالی ندارند و یا حامی مالی آنها کم است و باید حامی مالی برای آنها جذب کنیم.
خلیلی با اشاره به اینکه هم اکنون 20 کودک بی پرست حامی مالی ندارد، اظهار کرد: باید در ماه مبارک رمضان حامی برای این کودکان جذب کنیم و با پرداخت ماهیانه مبلغی از آنها حمایت کنند.
وی خاطر نشان کرد: طرح مفتاح الجنه یکی دیگر از برنامه های ماه مبارک رمضان است که در این طرح خیرین و مسئولین سازمان ها از نزدیک برای دلجویی و مساعدت کودکان بی سرپرست و خانواده های بی سرپرست بازدید کرده و به آنها کمک می کنند.
وی گفت: در طرح مفتاح الجنه قبل از افطاری با تهیه سبد کالا همراه با خیرین و مسئولین به دیدار خانواده های بی پرست می رویم و از نزدیک مشکلات نیازهای خانواده ها را بررسی و در راستای رفع آنها تلاش می شود.
این مسئول طرح ' رحمت' را از دیگر طرح های ماه مبارک رمضان خواند و افزود: هدف از اجرای طرح رحمت، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد است که سرپرست خانواده به دلیل انجام جرائم غیر عمد در زندان است و خانواده یا مشکلات زیادی مواجهه است.
وی ادامه داد: در این طرح به کمک خیرین دیه و جریمه آنها تامین و زندانی آزاد می شود.
بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/6108
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.