به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان امیر قادری روز چهارشنبه در بازدید از گردنه صلوات آباد افزود: ارتقای گردنه صلوات آباد از طرح های مورد توجه جدی مسئولان استان است و پیمانکاران در قطعات مختلف، کار را ادامه بدهند تا بتوانیم از ظرفیت های اعتباری وزارت راه و شهرسازی نیز برای تداوم کار استفاده کنیم.
وی بر ضرورت انجام فعالیت دستگاه های خدمات رسان در این محور و حل مشکلات موجود تاکید کرد و گفت: در اجرای این طرح به موضوع مبلمان جاده ای نیز توجه می شود.
وی با اشاره به اینکه گردنه صلوات آباد برای مردم سنندج و مسافران یک تفرجگاه محسوب می شود ادامه داد: از این فرصت باید برای گردشگرپذیر کردن مسیر استفاده شود.
طول جاده گردنه صلوات آباد 21 کیلومتر و اعتبار اولیه آن 315 میلیارد ریال است که وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد محور گردنه صلوات آباد سنندج را به بزرگراه (چهار خطه) تبدیل کند و برای تسریع اجرا این طرح در سه قطعه و به سه پیمانکار واگذار شده است.
برای چهار خطه کردن این میسر در مجموع 192 هزار مترمکعب خاکبرداری، 22 هزار مترمکعب خاکریزی، پنج هزار و 500 مترمکعب دیوار سازی، 710 متر مکعب بتن ریزی و یک میلیون و 487 هزار مترمربع آسفالت ریزی لازم است.
طبق پیش بینی های انجام یافته توسط وزارت راه و شهرسازی 11 کیلومتر از این پروژه در سال جاری به بهره برداری می رسد و 10 کیلومتر باقی مانده در سال 97 مورد بهره برداری قرار می گیرد.
گردنه صلوات آباد در پنج کیلومتری نخست بزرگراه سنندج - همدان واقع شده و از گردنه های سخت گذر استان به شمار می رود.
بزرگراه سنندج همدان به مسافت 140 کیلومتر، کردستان را به استان های مرکزی کشور متصل می کند و از جمله محورهای مهم و ترازینتی این استان است.
3034/1904
**خبرنگار: حسن حسین زاده /**انتشاردهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.