به گزارش ایرنا، پرویز کولانی روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز جانباز در کانون امام خمینی (ه) شهر قروه افزود: وقار، متانت و از خود گذشتگی جانبازان عزیز ستودنی و قابل تحسین است.
وی با اشاره به اینکه جانبازان، یادگاران روزهای عشق و حماسه‌اند، اظهار کرد: جانباز یادآور حماسه دلاور مردانی است که با لبخند خود بر زخم‌های ناشی از اصابت تیر و ترکش نام زیبای عباس (ع) را در کربلا زنده می‌کنند و در وفاداری به ولی زمان خود پایدارند.
کولانی با بیان اینکه جانبازان هشت سال دفاع مقدس با نهایت فداکاری و از خودگذشتگی حماسه های بی‌بدیلی را رقم زدند، ادامه داد: این حماسه ها همواره در صفحه روزگار به عنوان الگویی بی‌نظیر خواهد درخشید.
وی گفت: جانباز، تجسم عینی ایثار، صبر، مردانگی و از خودگذشتگی است و زمانی که امام و مقتدای او فرمان جهاد می دهد از تمامی دلبستگی های زندگی دست می کشد و با سلاح ایمان و معنویت به ستیز با دشمنان اسلام و دفاع از اهداف و ارزش های متعالی اسلام می پردازد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قروه نیز در این آئین گفت: روز جانباز یادآور ایثار و از خودگذشتگی بزرگ حضرت ابوالفضل، جانباز عرصه تاریخ است.
ذوالفقار عبدی افزود: روز جانباز فرصت مناسبی است که نسل امروز ما علاوه بر الگوپذیری از رشادت ها و جانبازی های حضرت عباس(ع)، در وقایع دفاع مقدّس و دلاوری ها و شجاعت های جانبازان عزیز و غیرتمند ایران اسلامی به مطالعه بپردازند و درس ها و پیام های زندگی ساز را از متن این تاریخ ماندگار استخراج کنند.
وی با بیان اینکه جانبازان هشت سال دفاع مقدس با نهایت فداکاری و از خودگذشتگی حماسه های بی‌بدیلی را رقم زدند، گفت: این حماسه ها همواره در صفحه روزگار به عنوان الگویی بی‌نظیر خواهد درخشید.
عبدی افزود: در مکتب اسلام، از خودگذشتگی و دفاع در بالاترین حد ارزش‌گذاری شده و فرهنگ و ایثارگری و شهادت‌طلبی از درخشش و ویژگی برجسته‌ای برخوردار است.
وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز گفت: جانبازان در دوران دفاع مقدس با فداکاری و از خودگذشتگی ثابت کردند که پیرو واقعی امام راحل و انقلاب اسلامی هستند.
عبدی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه برگزاری انتخابات و ضرورت توجه به حضور و مشارکت حداکثری مردم اظهار کرد: از شما جانبازان انتظار می رود با حضور خود، دشمنان را مأیوس کرده و اثرگذاری خود را در جامعه ثابت کنید.
در شهرستان قروه 930 جانباز،459 شهید و 63 آزاده وجود دارد.
7345/6108
**خبرنگار: سارا صالحی/** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.