به گزارش ایرنا سیدجمیل احمدی روز دوشنبه در اولین جلسه شورای مهارت و فناوری شهرستان دیواندره افزود: باید بر اساس توانمندی و نیازهای هر شهرستان نسبت به آموزش مهارتی جوانان اقدام کرد.
وی از آمادگی اداره کل فنی و حرفه ای برای صدور مجوز به سرمایه گذاران در جهت تاسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در شهرستان دیواندره خبر داد و گفت: جمعیت زیادی از دانش آموختگان این شهرستان به دلیل نداشتن مهارت لازم نتوانسته اند جذب بازار کار شوند.
وی ادامه داد: می طلبد با ورود بخش خصوصی و حمایت های مسئولان دیواندره، در جهت توانمندسازی نیروی انسانی این شهرستان با توجه به سفارش بازار کار، به علاقمندان آموزش صورت گیرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان به اهمیت آموزش های مهارتی بر اساس سند توسعه 2015 سازمان ملل متحد اشاره کرد و افزود: از ارکان مهم این سند، آموزش مستمر مهارت و آموزش مهارتی است که در برنامه ششم توسعه نیز در اولویت قرار گرفته است.
احمدی در ادامه به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به نام سال 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' اشاره و اظهار کرد: لازمه تحقق شعار سال توجه ویژه به آموزش های مهارتی است و گفتمان مهارت آموزی باید در جامعه توسعه یابد.
وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور متولی آموزش های غیررسمی در کشور است و از اهداف این سازمان، حرفه آموزی به جوانان جویای کار برای اشتغال و ارتقائ مهارت شاغلان است.
وی با بیان اینکه توسعه و ترویج آموزش های مهارتی با ورود فعال بخش خصوصی صورت می پذیرد اضافه کرد: تاکنون 40 درصد از آموزش های مهارتی ارائه شده در سطح استان توسط بخش خصوصی صورت گرفته است که این میزان مشارکت باید افزایش یابد.
فرماندار شهرستان دیواندره گفت: با توجه به رشد جمعیت جوانان و نیاز کشور به افراد متخصص و کارآمد برای قرار گرفتن در مسیر توسعه، آموزش های مهارتی باید توسعه یابد.
جعفر توان ضمن تقدیر از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان در راستای ارائه آموزش های مهارتی این شهرستان افزود: ارائه آموزش های فنی و حرفه ای باید خروجی مناسبی برای جوانان در جهت حرفه آموزی داشته باشد.
هم اکنون 119 آموزشگاه خصوصی و 12 مرکز دولتی کردستان آموزش های فنی و حرفه ای را به هنرجویان ارایه می دهند.
در آموزشگاه های مراکز دولتی این استان سالانه سه میلیون و 340 هزار نفر ساعت آموزش در 350 حرفه و 31 رشته مختلف انجام می شود و در آموزشگاه های بخش خصوصی نیز سالانه یک میلیون و 250 هزار نفر ساعت آموزش در 213 حرفه و در 24 رشته مختلف انجام می شود.
سالانه بیش از 23 هزار نفر در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای استان کردستان در رشته های مختلف آموزش می بینند.
7355/ 3020
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.