خالد جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک واحد پرورش شترمرغ نیز در شهرستان سقز به ظرفیت 35 قطعه دارای پروانه تاسیس دریافت کرده و در حین ساخت است.
وی به واحدهای نیمه صنعتی پرورش شترمرغ در استان اشاره کرد و گفت: پنج واحد با ظرفیت 70 قطعه در شهرستان قروه، یک واحد با ظرفیت 70 قطعه در شهرستان بانه و یک واحد با ظرفیت 25 قطعه در شهرستان سقز از جمله این واحدها است.
به گفته وی، یک واحد پرورشی با ظرفیت چهار قطعه در شهرستان بیجار و 2 واحد به ظرفیت 52 قطعه در شهرستان دهگلان، از دیگر واحدهای نیمه صنعتی پرورش شترمرغ در کردستان است.
وی یکی از شاخص ترین طرح های پرورش شتر مرغ در استان کردستان و غرب کشور را شرکت کشت و صنعت پروتئین کردستان ذکر کرد و گفت: این شرکت در سال 1379در زمینی به مساحت هفت هکتار، ظرفیت تولید 120 قطعه مولد، 150 قطعه پرواری و تولید 2 هزار و 500 جوجه شتر مرغ را در سال دارد.
جعفری اضافه کرد: سالن مولد با هزار و 500 متر مربع، سالن انبار با 600 مترمربع، سالن جوجه کشی200متر مربع، سالن پرواری 400 و سالن جوجه با 160 متر مربع، بخش های تشکیل دهنده این شرکت هستند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: برابر سیاست های اعلامی وزارت جهادکشاورزی، در راستای اصلاح ساختار و فضای کسب و کار در این صنعت، از پرورش دهندگانی که به صورت زنجیری (از تولید تا بازار به صورت جمعی و یا انفرادی در مکان های مختلف) فعالیت کنند، حمایت خواهد شد.
جعفری ادامه داد: در حال حاضر صدور مجوز شتر مرغ پرواری با حداقل ظرفیت 200 قطعه، حداکثر ظرفیت در تک سنی 600 قطعه و در چند سنی هزار قطعه، امکان پذیر است.
وی ادامه داد: زمین مورد نیاز برای 200 قطعه در تک سنی هفت هزار و 500 متر مربع و در چند سنی 10 هزار و 500 متر مربع است.
7355/6108
**خبرنگار: وریا کرمی/** انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.